FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Annonserar en del på AdWords på sökord som Jurist, testamente, äktenskapsförord och bodelning. Målsidans kvalitet och målsidans laddningstid är 'Inga problem', och enligt mig är målsidan riktigt bra optimerad. Problemet är att på ovanstående sökord får vi endast 3/10 i Kvalitetsresultat. Anledningen till det verkar vara att det står 'Relevanta sökord: Dålig'. Just nu har vi ovanstående sökord på bred matchning, men jag har även prövat exakt och fras matchning vilket inte ökade kvalitetsresultatet. På dessa sökord får vi en genererad position om 3,1. Men vi vill ligga som nr 1. Målsidan är bra optimerad och CPC budet är mycket högt. Vi har delat in alla sökord i olika kampanjer så att till exempel samboavtal endast har sökord som har med samboavtal osv. Annonserna är också bra optimerade med sökord i både rubrik och text. Varje annons länkar också in till en undersida som helt och hållet är optimerad efter och dedikerad till det sökordet som annonsen visas för. Min första tanke var att sökorden är för 'generella'. Men det är dom inte i vårt fall. Sökorden är specifika och mycket beskrivande för målsidan vilket är en juristbyrås hemsida. Sökorden kan inte bli mer relevanta för en Juristbyrå än vad de är nu. Fråga: Varför får vi meddelandet 'Relevanta sökord: Dålig' och vad har ni för tips för att lösa det problemet? På google står följande: Kvalitetsresultat Dålig De här sökorden gör det svårt för användare att hitta dig. De är inte särskilt relevanta för potentiella kunder – de kan exempelvis vara för generella. Dessa ord kan dessutom göra det dyrare att visa dem på första sidan. Därtill är dåliga sökord en vanlig orsak till att annonsen inte visas. Du bör ersätta dessa ord med ord som är mer relevanta. Senast redigerad av Hansen88a den 2011-12-20 klockan 20:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väldigt mycket mer än bara relevanta ord, bra landnigssida och en bra annons som inverkar på QS.
ALL historik i ditt AdWords-konto tas med i beräkning när QS sätts. QS beräknas på nytt varje gång en sökning görs som triggar din annons. QS är alltså inte ett statiskt nummer som Google bestämmer när du lägger upp annonsen. Om du t.ex. har (eller tidigare haft) annonser/kampanjer med låg CTR och/eller låg kvalitet så påverkar det dina nya annonser/kampanjer väldigt myckt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kan ju vara så att en nybörjare optimerar sina AdWords annonser dåligt med låg kvalite, men efter ett tag blir duktigare på det när denne skapar nya kampanjer. Då är det inte "rättvist" att det gamla skall påverka de nya kampanjerna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|