FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Min dotters Iphone 4´s hemknapp har slutat att fungera. Nu visar det sig att Appel bara kör med 1-års garanti och givetvis har det gått en månad över...
Två frågor. Är det lätt att öppna och byta knappen etc i en Iphone 4? Vart köper man lämpligast reservdelar till en Iphone 4? Finns många butiker på nätet.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.iphonebutiken.se/reservdelar-g13.html
Du behöver en skruvmejsel av typen pentalobe, har själv detta kit: http://www.dustinhome.se/product/5010601417 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lämna in den som supportärende ändå om den började strula innan garantin gått ut. Lämna in den till någon Apple Authorized Service Provider.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På nått sätt så har Apple lyckas kränga sig ur detta med alla operatörer? Senast när vi köpte in dessa så var de stenhårt 1år från Apple enligt Telia. Köpte in ett par hundra nallar så det är inte så att jag pratade med en eventförsäljare på coop när de gäller garantin.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om man köper i en butik, oavsett om det är Telia, Phonehouse eller Expert så är den klassiska frasen "vi ska kolla om apple godkänner". FEL! Du som kund har ingått ett avtal med butiken. Kvittot är ditt avtal och konsumetköplagen är avtalstext. Du har INTE ingått avtalet med Apple, alltså är reklamationen en fråga mellan DIG och BUTIK. Vad Apple säger är HELT OINTRESSANT för dig. Det är skrämmande att folk går på detta bondfångeri. Jag ska göra en jämförelse. Du tar ett jobb, tjänar pengar och bestämmer dig för att låna pengar till ett hus. Du går till banken och tar ett lån (avtal mellan dig och banken). 6 mån senare blir du av med jobbet och får inte ihop pengar till avbetalningen till banken. Då funkar det inte att gå till banken och säga att man har blivit av med jobbet och be banken snacka med din arbetsgivare istället om han kan betala lånet för du har inte råd. Arbetsgivaren är inte avtalspart och har inget med ditt lån att göra. DU har lånat pengar och DU är ansvarig för att pengarna kommer in. Precis på samma sätt är inte Apple avtalspart när du köper mobil. Det är BUTIKEN som sålt den och BUTIKEN som ska lösa det för dig (hur och med vem är inte ditt problem). Hur butiken sedan löser det med sina leverantörer är inte ditt problem, på samma sätt som banken inte bry sig hur du får fram pengar till lånet. Senast redigerad av robertsson den 2011-12-20 klockan 07:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för era svar. Detta med att hem-knappen går sönder är dottern inte ensam om utan det är flera av hennes vänner som har haft samma problem samt att det skrivs om på nätet. Vi ska se om vi ska driva detta hårdare mot TRE som är vårt telefonbolag. Appel skriver tydligen lite som de vill. Hitta denna rad från Appel, "Ett års begränsad garanti på hårdvaran". Detta säger inget. Helt upp till Appel att tolka det som man vill...
Dottern är totalt ledsnat på sin Iphone och vill nu har en Windows Phone istället. Tack igen, återkommer med hur det går. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Janne, om ni köpt denna iPhone som privatperson (och inte genom t.ex. ditt eventuella företag...) så gäller ju Konsumentköplagen som beskrivits tidigare. Stå på dig - är det ett fabrikationsfel så skall det åtgärdas.
Dock är det ju inte så att alla fel faller under Konsumentköplagens regelverk och de fallen är det Apples garantier som gäller och de har ju gått ut. Dock låter det i en "amatörtelefonteknikers" öron som ett solklart produktionsfel...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
När ni ändå är inne på ämnet, har en Sony Ericsson Satio, Displayen pajjade efter ca 1 år, in på garantin och fick en ny. Nu exakt 1 år senare så slutar displayen att fungera. (igen..) Räknas de som fabrikationsfel också? Känns värdelöst att pröjsa en ny display då telefonen knappt är värd en ny display
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|