FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Jag ser det som positivt att fler kommer att få uppdaterade versioner av IE, jag vet flera användare som kör med IE6 för de tycker det är tillräckligt bra. Det viktiga är att uppdateringarna går smidigt och att det inte slöar ner de gamla burkar som äldre IE rullar på. IE9 tar ju duktigt mer resurser (både arbetsminne, diskminne och CPU) än de äldre varianterna. Men om MS ser till att IE9 och framåt anpassar sina resurskrav efter maskinen den rullar på så ser jag mest fördelar med detta.
Senast redigerad av Conny Westh den 2011-12-18 klockan 16:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Sverige har mindre än 0.4% IE6, så här kommer det troligen inte att spela någon större roll. Men som sagt, det ser värre ut på andra marknader.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Administratör
|
Njae? Det finns rätt många länder där det är 10%+ IE6, dock gäller för väl för alla dessa, liksom för Kina, att de i allmänhet konsumerar väldigt få och lite av västerländska sajter fortfarande.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag antar att detta kräver att användarna ändå måste installera en uppdatering för att kunna få automatiska uppdateringar i fortsättningen och bara det kommer ju sega ner väldigt mycket. På sikt kommer det nog ha en positiv effekt dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
De kommer väl (?) att pusha ut den som en vanlig uppdatering genom Windows Update, något de tidigare inte gjort per automatik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Bland mina kunder i livsmedelsbranschen kör faktiskt nästan 70% fortfarande med IE6. Många centrala IT avdelningar har fortfarande inte skjutit ut IE uppdateringar och har svårt att tro dom kommer godkänna automatiska uppdateringar utan att dom noggrant hinner testa sina interna webbapplikationer innan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
|