Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Utbilda sig till ingenjör?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-09, 17:18 #1
daniel234 daniel234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
daniel234 daniel234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Standard Utbilda sig till ingenjör?

Hej! Kanske inte rätt forum att ställa denna fråga på, de flesta som kan tänkas svara är väl kanske dataingenjörer

Det är så att jag funderar på att sadla om. Är 31 år och är utbildat inom ekonomi och har jobbat med ekonomi och sälj i mitt liv. Plus min lilla sidoverksamhet på internet.

Nu känner jag att jag vill hitta på något nytt och utmanande och då känns en ingenjörsutbildning alternativ en utbildning i biomedicin. Biomedicin känns nästan avskrivet då jag tror att det är svårt att hitta jobb utanför de större städerna om det ens är lätt där.

Då kvarstår ingenjör, men det finns ju så många olika inriktningar inom ingenjörsutbildningen. Vad ska man då välja? De flesta svarar då att man ska välja något som intresserar en, men jag kan inte påstå att det är något av ämnena som intresserar mig jättemycket mer än andra.

Finns det några här som har erfarenhet från ingejörsutbildning och jobbmöjligheter därefter?

Tack på förhand!
daniel234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 20:41 #2
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Gick ut som data ingenjör 1998 från lth och har aldrig haft problem att hitta jobb.
Som du skrev välj något som intresserar dig. Annars kan det nog bli svårt att ta sig igenom...
Förbered dig på mycket matte
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017