FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag håller på med en webbshop till företaget jag arbetar på. Vi har köpt det minsta paketet från JetShop och det fungerar verkligen skitbra! Nu har det uppstått ett problem, och det är att skapa radbrytningar mellan tre kolumner som innehåller: Produktpris, lagerstatus och en köpknapp. Jag får det att fungera (display:block) i alla webbläsare förutom IE såklart. Tabellstrukturen som dessa kolumner ligger i ser ut såhär: <table> <tr> <td>134kr</td> <td>I lager</td> <td>Köp-knapp</td> </tr> </table> Jag har inte tillgång till JavaScript eller ändra tabellstrukturen manuellt. Hittade en lösning med hjälp av jQuery som såg ut såhär (kan ju dessvärre inte använda den...): $(document).ready(function() { var price = $(".PurchaseBlock .PurchaseBlockPrice").html(); var quant = $(".PurchaseBlock .PurchaseBlockStock").html(); var button = $(".PurchaseBlock .PurchaseBlockBuy").html(); $('.PurchaseBlock tr').remove(); $('.PurchaseBlock').append('<tr><td class="PurchaseBlockPrice">'+price+'</td></tr>'); $('.PurchaseBlock').append('<tr><td class="PurchaseBlockStock">'+quant+'</td></tr>'); $('.PurchaseBlock').append('<tr><td class="PurchaseBlockBuy">'+button+'</td></tr>'); }); Adress till webbshopen: http://arenareklam.jetshopmini.se/hem-i-44.aspx Öppna shopen i FF och se att de hamnar under varandra men i IE hamnar de bredvid varandra... Grymt störande, har sökt på Google i timmar men finner ingen lösning! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Använd ul eller dl lista till detta. Har jag gjort likadant på två stor e-handels projekt som jag precis har avslutat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ser inga skillnader mellan FF och IE.
Kan det va ett versions-problem? Är IE senaste versionen? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|