FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om man verkligen vill få ner olycksstatistiken bör man ha återkommande kontroller där körkortet måste tas om med vissa intervall. Körkort för tung trafik måste förnyas när föraren fyllt 45 (osäker på exakt gräns) och det vore vettigt om även B-kort behövde tas om åtminstone vart 10:e år. Att storhelgerna är mer olycksdrabbade beror inte bara på att det är mer trafik utan för att det är ovana förare ute, gärna i hyrbil, som inte kör bil mer än ett par gånger om året. Kombinera en ovan förare med dåligt väglag och en dåligt underhållen bil så är katastrofen snarare regel än undantag.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Farligt beteende är väl i det här fallet något som också är brottsligt. Det kan också vara i kombination med fortkörning.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Farligt beteende klassas väl ändå som vårdlöshet i trafiken och det är ett trafikbrott. Jag håller helt och hållet med dig jonny om att man borde behöva göra något typ av prov kontinuerligt, var 5:e år eller så för att se om personen i fråga är en lämplig bilförare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tex. att en person ligger och trycker i 30 på en motorväg i rusningstrafik. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|