FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är inte någon höjdare på javascript men har lyckats få till ett script som fungerar som jag vill genom att mixtra med lite olika färdiga som jag hittat på internet, trots att det säkert är ganska "fult". Men det fungerar så jag är nöjd.
Med scriptet redirectar jag mobilanvändare till en mobilsida, men på mobilsidan finns en "Till PC-sida"-knapp och när de klickar på den är det ju meningen att de ska hamna på den vanliga sidan och inte skickas tillbaka en gång TILL till mobilsidan. Därför har jag lagt in så att det kollar om det redan finns en cookie sparad på sidan, och isåfall skickas man inte vidare till mobilsidan igen, utan får stanna på vanliga sidan. Detta funkar bra! MEN jag har upptäckt att man som mobilanvändare ofta sparar sessionerna och inte stänger ner fönstret ordentligt, och då hamnar man ju på den vanliga sidan trots att det kanske varit ett tag sedan man var inne på sidan (och borde alltså redirectas till mobilsidan igen). Så det jag funderade på var om ni kunde hjälpa mig att lägga till så att cookien även kollar hur lång tid som gått och om det t.ex. gått mer än en halvtimme så blir man redirectad till mobilsidan igen. Kan ni knäpa in det i min kod på något sätt? Här kommer koden: var once_per_session=1 function get_cookie(Name) { var search = Name + "=" var returnvalue = ""; if (document.cookie.length > 0) { offset = document.cookie.indexOf(search) if (offset != -1) { // if cookie exists offset += search.length // set index of beginning of value end = document.cookie.indexOf(";", offset); // set index of end of cookie value if (end == -1) end = document.cookie.length; returnvalue=unescape(document.cookie.substring(off set, end)) } } return returnvalue; } function alertornot(){ if (get_cookie('alerted')==''){ loadalert() document.cookie="alerted=yes" } } function loadalert(){ if (screen.width <= 699) { if ((navigator.userAgent.match(/iPhone/i)) || (navigator.userAgent.match(/iPod/i)) || (navigator.userAgent.match(/iPad/i)) || (navigator.userAgent.match(/Android/i)) || (navigator.userAgent.match(/webOS/i))) { location.href = "/mobil/"; } else (document.location = "/mobil/2/"); } } if (once_per_session==0) loadalert() else alertornot() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|