FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Notera att jag inte för en SEKUND säger att det var så, utan hur dessa personer uppfattade situationen. Med hänsyn till det anser inte jag det så orimligt att även åklagare då tror att Patrik haft en annan roll än passiv hostingleverantör. Oavsett är det ett intressant fall att följa för oss som jobbar i branschen med liknande verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vi kanske skulle döma folk utan rättegång med för folk tror att personen begått ett brott? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Brotten ska naturligtvis utredas och lika självklart är du en del i utredningen, något annat vore mycket märkligt. Rättegången är en helt annan sak. Ingen här har ens antytt att någon ska dömas utan rättegång...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan kan man ens fråga att det är rätt att göra intrång i någons lägenhet för medhjälp för upphovsrättsbrott. Inte nog att det saknar helt grund. Att ens anklaga själva hosting leverantören för medhjälp anser jag även mer som förtal med från åklagaren sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Problemet är att åklagare och polis aldrig nästan får något straff, dom kan typ skjuta någon till döds mer eller mindre utan få något straff och kalla det mindre misstag i tjänsten.
Medan en vanlig person som står och pissar någon stans utan en jävel är i närheten får fina böter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ett alternativ som man använder sig utav i flera länder är att polisen inte tillåts bära vapen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-21 klockan 19:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Skulle du vilja jobba som ordningspolis utan att ha vapen tillgängligt med tanke på hur det ser ut i dagens samhälle? Jag skulle inte det, fast jag skulle väl för den delen inte vilja jobba som ordningspolis alls för det är det mest otacksamma jobb som finns med tanke på de risker man utsätter sig för. Visst, det finns poliser som beter sig illa precis som det finns inom alla andra yrken. Problemet med myndighetsutövning av den här typen är att de som beter sig illa påverkar så många fler och på ett mycket mer påtagligt sätt. Sen är det rätt obehagligt att få poliser som klampar in i ens bostad och anklagar en för brott. Det måste nog upplevas för att man ska förstå hur det känns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Liberia är ju snudd på ett praktexempel på motsatsen till rättssamhälle. Dessutom är förekomsten av automatvapen i Liberia antagligen likvärdig med förekomsten av innebandyklubbor i Sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
För att återgå lite mer "on topic" hur har det gått? har dom hört av sig igen eller segar dom extremt?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|