FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
YouTube gör ju ingenting förrän någon påpekar det för dem. Det är inte alls ovanligt att någon från ett skivbolag lägger upp ett klipp som sedan tas bort när någon annan på samma skivbolag talar för YouTube att det inte har där att göra bara för att ta lite märkligare exempel.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för alla synpunkter och råd. Jag valde till slut att göra klippet privat. Det är som sagt inte värt att bråka om, men jag var aldrig särskilt rädd för några rättsliga påföljder.
Anledningen till tt jag lade upp det var att det är ett av ganska få klipp från Kanal Lokal. Bra och underhållande intervju. Syftet var aldrig att framställa honom i dålig dager, det gör han så bra på egen hand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Klippet är borta, blev nyfikevad det var för klipp ju
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kort och gott var det representanter för två östgötska lokalband som anordnade en fritidsgårdsturné och pratade om denna, rock, tjejer och det som "hör till". Den mer yvige av de bägge skulle väl anses vara en udda typ av många och är påtagligt nervös under den drygt 5 minuter långa intervjun. Det andra bandet har sedan dess fått ett skivkontrakt med ett hyfsat välkänt svenskt bolag.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Eftersom det utbröt en diskussion om upphovsrätt i denna tråd inledde jag ett litet spaningsarbete. Jag har varit i kontakt med en person på det bolag som ägde Kanal Lokal när det försattes i konkurs. Han kunde inte svara på var de eventuella rättigheterna tagit vägen. Det verkar inte vara en särskilt prioriterad fråga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Här kommer lite mer för den som är intresserad.
Idag fick jag ett MMS med en bild av Mjölby polisstation. Bildtexten var kort och träffande - "Skyll dig själv". ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Att tala om att han vet vilken gata du bor på närmar sig gränsen för vad som är åtalbart. Verkar inte vara en så kul typ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
När det kommer till det som jag uppfattar som ett hot (att tala om att han vet var jag bor) blir det däremot lite obehagligare. Att anmäla för den lilla kommentaren är däremot inte aktuellt nu. Känns onödigt att dra igång något pga det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Du kan ju känna dig förföljd av personen i fråga och göra en polisanmälan och ange som skäl att du vill slippa få otrevliga och, som du upplever det, hotfulla mail, sms, mms osv. Det skulle få en trött polis ännu tröttare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Dumt att belasta polisen i onödan. Hur skulle det se ut om de bara har resurser att skicka sju poliser nästa gång de hämtar in Patrik? Åtta sägs vara ett minimum vid gripandet av servertekniker.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|