FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
De påstår då att de måste göra en hel reload av apache när en ny config skrivs från deras kontrollpanel men jag har då påpekat för dem att apache har haft stöd för graceful reloading av vhosts sedan 1.3 och att jag aldrig de senaste 5-6 åren jag drivit egna servrar själv haft problem med detta. Alternativt om problemet skulle ligga i deras F5 lastbalanserare borde detta vara ett extremt välkänt problem, och deras lb's borde inte sälja bra eller användas av så många. Problemet i dessa resonemang ligger i att om det vore lastbalanseraren så hade inte problemet varit återkommande alltså nästa gång jag klickar på sajten så uppstår samma sak igen. Dessa problem kan pågå i upp till 10-15 minuter. Om det hade varit en lastbalanserare så hade den skickat mig till en ny nod och problemet hade varit löst. Om det hade varit apache som startar om (vilken apache behöver 30-90 sekunder på sig för att terminera aktiva trådar och anslutningar och sen starta upp med sina child-processes igen, när man inte ens använder graceful som ska vänta på att trådarna ska bli klara?) så hade problemet varit övergående och sidan hade laddat snabbt vid nästa förfrågan. Hade det varit apache så att jag fortfarande körde mot samma nod så hade den levererat sidor snabbt igen när den väl startat. Att lastbalanseraren upptäcker att noden startar om och skickar mig en till ny nod, som i sin tur startar om, och jag skickas till en tredje nod, som också startar om, anser jag otroligt osannolikt. Och att detta skulle hålla på i 10-15 minuter? Det är eoner av tid för en server. Problemet är verifierat även för statiska sidor (W3 Total Cache) och andra WP-installationer (vi har ett flertal) så detta drabbar alla våra besökare också och inte bara när vi är inne i wp-admin då cachen är avslagen för direkt generering av alla sidor. Vi har självfallet verifierat att upplevs likadant från flertalet isp:er (Tele2 på jobbet, Perspektiv Bredband hemma och min chef har Telia). Kanske lite rabblande och långa meningar då jag är för jäkla trött nu, både på dem och det är svårt att sammanfatta veckor av mejl och klurande. Hoppas någon iaf förstår mitt resonemang och håller med, annars kan det bli en intressant diskussion och jag är helt öppen för att lära mig mer ![]() Tips på bra webbhotell för WP? Vill inte köra egen VPS även om det vore det bästa enligt mej, IT-chefen vill att vi låter någon annan (läs; leverantör) sköta patchningar och säkerhetsuppdateringar etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det har inget med varken lastbalanseringen eller sessionsbiten att göra och som jag skrev till dig var det dumt av mig att delge dig den teorin (som hade sitt ursprung i att jag manuellt flyttade er till en relativt nyuppsatt klustermiljö, där det hos mig fanns en kortare misstanke om att dessa bitar inte var optimalt konfigurerade, vilket visade sig vara ett felaktigt antagande då de fungerade precis som tänkt). Ville bara klargöra den saken så inte missförstånden växer ut mer än de behöver. Hur som helst så hoppas jag att det löser sig för er på ett bra sätt och jag vet att Anders haft löpande kontakt med A hos er under dagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Härligt att höra någon form av respons gällande det tekniska från er. Tråkigt att det ska behöva bli genom ett forum. Jag har mejlat sedan i måndags eftermiddags och det är först nu i kväll vi hörde något från er genom Anders. Som sagt, felsökning har pågått väldigt länge nu och detta orsakar oss stora problem.
Det jag irriterar mig mest på är att detta hade varit löst på under några timmar om jag bara fått direktkontakt med någon tekniker som sitter nere och skruvar på sakerna. Svårt för er att se om en ändring ger effekt på vår sida när er tekniker inte har direktkontakt med oss utan måste gå genom supporten. Men det är så ni jobbar och det kan inte jag göra så annat åt än att sitta och bli irriterad när inget händer. För det är vad vi ser. Jag hoppas också att detta löser sig. Vad utgången av det hela blir återstår att se. Senast redigerad av dr_blue den 2011-11-17 klockan 00:01 Anledning: Felsyftning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Men Binero kör väl inte apache utan LiteSpeed?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Server Error in '/' Application när jag går till binero.se - vad kan det bero på?
Se bifogad fil. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Om man omformulerar till: Nåt säger mig att det varken är Bineros eller EDB:s fel... En magkänsla bara.. Ledsen för felformuleringen. Jag har svårt att tro att Binero skulle kunna påverka kortproblemen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|