FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej jag har funderat länge på ett projekt som skulle vara trevligt att starta upp.
När du köper hus eller bostad så känns det som om bankerna inte riktigt ger dig de bästa villkoren utan detta är hela tiden individuellt. Min ide är att vi ska starta en hemsida som tar din eller familjens ekonomiska uppgifter skickar upp detta till alla anslutna banker och ger bankerna dessa uppgifter sedan så får de "tävla" om vem som kan ge dig det förmånligaste lånet. Sajten skall knyta upp ett antal banker och koppla på dessa så att när varje kund skickar in uppgifterna så får en handläggare dessa och kan utvärdera datan. Sedan börjar bankerna kriga om varje kund och efter stopptiden på varje ärende eller lån skickas de tre mest förmånliga erbjudandena ut till kunden igen med kontakt nummer till en handläggare. Så är det bara för kunden att ta den personliga kontakten och diskutera lånet vidare. Hur ser ni på denna ide? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
FInns redan liknande, typ https://www.compricer.se/mycompricer/privatlanansokan/
Med det menar jag inte att det är en dålig ide, bara att den inte är unik och säkerligen heller inte helt enkelt att få till ett samarbete med bankerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det inte exakt det här som Lendo sysslar med? Rätta mig om jag har fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Identisk affärsplan med Lendo, bortsett ifrån att dom även hjälper dig efter du fått dina lånerbjudanden.
"Så är det bara för kunden att ta den personliga kontakten och diskutera lånet vidare." - Afaik, hjälper lendo dig med det med. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|