FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad jag känner med en Facebook sida är att det kan se bra ut på sidan genom att lägga upp en liten "GILLA" knapp där och dom som besöker min sida ser hur populär den är.
Säg att Olle gå in på datingsidan.se och den har 50 likes och sedan går han in på DatingSajten.se och den har 2500 likes på sin Facebook sida då tror jag han föredrar den som verkar vara mest populär. |
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Winje, du glömde citattecknen. ;D
|
|||
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan är vad denna tråd gör i denna forumavdelning. Mig veterligen finns det inget direkt samband mellan Facebook-likes och högre ranking på sökmotorer. Vill minnas att Magnus Bråth på Sökmotorkonsult/Pineberry ganska nyligen skrev om att inga tester de gjort visat på högre ranking.
Därmed inte sagt att det inte funkar som marknadsföring. |
||
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det skillnad på ett "like" och ett "fan" och i så fall vad är skillnaden?
Jag har aldrig riktigt fattat hur det där med fanpage och likes hänger ihop. Den där like-knappen är för en enskild undersida och inte för en hel domän eller ett företag? Att klicka på like/gilla är inte detsamma som att bli ett fan? Är det likes eller fans ni köper och vad är skillnaden? Jag använder inte Facebook privat. Jag har ett konto, men det fungerar bara som en inbox för inbjudningar till fester och middagar. |
|||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej, nej det är ingen skillnad. Ett fan som gillar din sida blir ett fan av din sida.
Om en sida har fler fans visar det att flera personer gillar den och gör att Facebooks medlemmar får upp ögonen för sidan. 34 447 gillar detta Står det på din sida till exempel, inte typ "denna sidan har 34 447 fans". |
||
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: Jag är ute efter svenska fans. Inte i syfte att sälja till dem. Men jag tror inte att det skadar att se populär ut på facebook om någon kund skulle trilla in där. Senast redigerad av Gustav den 2012-01-13 klockan 19:41 |
|||
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Det förekommer också att mindre seriösa leverantörer helt enkelt äger tusentals "fakekonton" på facebook som de på något sätt får att gilla kundernas facebooksidor. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|