FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter i samma sits som dig (förrutom att jag suger på att designa).
Tänkte höra med er andra, finns det några kurser man kan ta online för att få större chans till jobb? (Jobb som inte kräver högskoleutbildning, finns dom ens?) Det kan går ta några högskoleutbildningar på distans? Några tips? Känner att jag behärskar PHP och mysql ganska bra, objekt-orienterad programmering är inget nytt. MVC-modellen förstår jag mig på, men har inga större erfarenheter av den dock. Jag har länge tänkt på att starta företag men det känns otroligt svårt att sälja in sig hos företag när man själv är själv, ung och datanörd. Tips någon? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kontakta mig, jag har jobb åt dig om du kan PHP och design.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du bör göra en enkel affärsplan. Vilken är din målgrupp? Hur når du den? Finns det en efterfrågan på dina tjänster? Hur stor är efterfrågan och vad är ett rimligt pris på din tjänst?
Skapa en portfolio där du samlar tidigare arbeten som du gjort och som du kan visa upp för potentiella uppdragsgivare. Sen kan du börja svara på platsannonserna som finns här på WN och liknande forum. Det brukar vara många sökanden på varje platsannons, så räkna inte med att bli erbjuden jobb direkt. När du inte får ett jobb, så ska du passa på att fråga varför. Det kan vara småsaker som du behöver ändra på i din ansökan för att få jobbet och därför är det viktigt att fråga. Bara om du frågar så kan du bli bättre till nästa gång. Syns man inte, så finns man inte. Du måste alltså marknadsföra dig om du vill sälja någonting. Det kan vara en sådan simpel sak som att du i din signatur på forumet skriver vad du har att erbjuda. Jag stör mig på signaturspammet här på WN, men samtidigt så får jag erkänna att jag vid flera tillfällen har anlitat personer här efter att ha läst deras signatur. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Grymt vilka möjligheter WN ger att förmedla kontakter/jobb för de som behöver det!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Skicka pm till mig, berätta vad du är bra på och vad du kan mindre bra. Skicka gärna lite länkar på något du byggt så kollar jag om jag har något jobb för dig...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja kom att tänka på när den här tråden gick för ett par veckor sen, & jag undrar hur det gick för Unik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kontakta en konsultmäklare, t.ex Ework! dem sköter allt med kundkontakt och införsäljning, till en kostnad av ca 15%. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Bra sätt att marknadsföra sig med denna tråd. På gränsen till egenreklam, men vi låter det passera tycker jag.
Om du vill ha råd så är det att byta upp dig till kunder som har mer pengar och som som förstår att betala för sig. Men då måste du kunna leverera. Inget kommer gratis. PS: Tittar jag på sidan i din profil förstår jag fullt ut varför du inte får betalt. Gör om, gör rätt, lär dig webdesign och hur man konstruerar sajter utan fullt av 404-or. Därefter kan du ta en funderare på rådet ovan. DS Senast redigerad av Magnus_A den 2011-11-10 klockan 12:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har PM ts
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte så konstigt att TS inte får pengar.
Han är under 18 och kan inte skriva avtal och har ingen förmyndare och dessutom sitter i london och inte kan ha telefonkontakt.. Hmm! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|