FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag ska inom kort lansera en ny webbradio och är därför i behov av väldigt stabilt webbhotell/vps/dedikerad. Men jag står just nu i valet och kvalet vad jag ska välja.
Grunden är Joomla 1.7, den kan jag köra på en VPS men sedan är jag samtidigt i behov av Windows för att driva radioprogrammet. För att önska låtar tex så behöver Joomla komponenten "prata" med radioprogrammet. Vad blir bäst och billigast? Nu i startskedet är jag i behov av så billigt som möjligt för att sedan kunna utöka. Bandbredden bör vara "unlimited" eller så mycket trafik som möjligt ska ingå eftersom jag även kommer ha att man kan välja att antingen lyssna på webbradion eller skapa sin egen spellista och lyssna på musiken så. Egenreklam är välkommet och jag ser gärna så mycket tips och ideer som möjligt. De flesta besökarna kommer vara från Norden så därför söker jag först och främst en svensk leverantör. Tacksam för tips och kanske erbjudande ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kör själv med en Debian på en VPS hos Glesys. Klarar mig lätt med 1 gig i ram och en kärna. Trafiken och hårddisken går att utöka "on-the-fly". Kostnaden är väldigt låg med tanke på att jag stött på noll problem (dom problem jag stött på har med mina bristande kunskaper i linux att göra) Senast redigerad av gregoff den 2011-10-26 klockan 13:11 Anledning: felskrivningar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för ditt svar. Ja, VPS är väl det som är mest intressant. Jag kan dock inte ett smack om Linux miljö. Radioprogrammet är dessutom databas driven så anslutningarna mellan de 2 VPS måste vara snabba och stabila.. Ska kolla in Glesys..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|