FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ni har skickat detta obeställda e-postmeddelande (spam) till mig i egenskap av enskild firma. Det är förbjudet att skicka obeställd e-postreklam till privatpersoner och enskilda firmor enligt http://www.konsumentverket.se/sv/int.../Anmala-spam1/ Jag betraktar ert utskick enbart som spam. Ni bryter alltså mot lagen. Hur många är några tusen (som matchades felaktigt)? Tror det är många! Senast redigerad av Timofey den 2011-10-26 klockan 10:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Hoppas verkligen han kör vidare trots detta. Inte så kul att gå igenom kod man inte skrivit själv dock om han inte vet ungefär var hålet finns (kan ju vara ett eller tio dessutom).
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-10-26 klockan 09:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tobab och atw,
När sånt här uppdagas känns det inte som någon dum idé. Tack för förslaget. jag har alltid skilt på viktiga lösenord (företagsrelaterat, bank, mail, Facebook) och mindre viktiga (annat, inkl bloggtopplistor), men Lastpass, Roboform och motsvarande tjänster "löser" ju problemet på ett sätt som känns smidigare och lite säkrare.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
http://www.idg.se/2.1085/1.412410/180-000-konton-lackta
Jimmy är långt ifrån ensam. Åtminstone ett par av sajterna på listan sparar dessutom lösenorden i klartext. Någon som har tillgång till den första filen från augusti? Vill gärna se efter om jag finns med där...
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-10-26 klockan 10:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
fin förklaring, satt och läste mailet imorse också.
De lär dimpa in en hel del mail framöver till adressen i filen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag antar att du är en av dom som fått mailet utan att vara medlem på Bloggplatsen? Har du fått ett eller flera mail? Worst case är att samma adresser kan ha fått massvis med mail (som då var avsedd för olika bloggar).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.lindqvist.com/bangerhead-...mmande-puckon/
![]() Om Bloggplatsens utskick är av reklamkaraktär hoppas jag någon polisanmäler/KO-anmäler även dem. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|