FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har kollat men hittar inte stället ... hur öppnar man ftp-platsen i utforskaren i Internet Explorer version 9? Har inte lust att ladda ned någon ftp-program utan jag använder den som finns i webbkontot på Loopia istället.
Har precis uppgraderat till version 9 ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du skriver ftp://domänen.com/ men då kan du bara läsa filerna. Vill du även kunna spara filer så använder du outforskaren och skriver på samma sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När du är inloggad på din FTP genom IE9 så klickar du med musen på Visa i menyn. På den tredje raden nere ifrån står det "Öppna FTP-platsen i Utforskaren". Klicka där. Nu kan du logga in genom Utforskaren med dina uppgifter. Finns fler sätt att nå Utforskaren. Säg till så lär du få massor av förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Höger klicka på det lilla huset högst upp till höger. Klicka på Menyrad. Nu kan du se Visa.
Sen rekomenderar jag dig en Windows kurs där du lär dig hantera bla Utforskaren och Internet Explorer etc. Kommer du ha mycket nytta av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför ska jag ta en kurs hur Windows funkar när jag enbart undrade hur man kommer åt utforskaren via Internet Explorer version 9 eftersom jag precis har uppgraderat till version 9? Jag vet alla redan hur allt funkar är nämligen självlärd och ibland finns det vissa saker som man måste veta akut och som innebär att man inte har tid att undersöka saker och ting just då.
Senast redigerad av Kedi den 2011-10-23 klockan 01:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror att den som rekomenderare dig till att ta en windows kurs är en som gjort det själv. Han tyckte antagligen att man fick ut mycket nödvändig information.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Orsaken till att du kommer till startsidan är att du vänster klickar och inte högerklickar på det lilla huset. Nix, har inte gjort någon kurs i Utforskaren men kan man inte en sådan basal sak som utforskaren har man en del att lära sig. Då är väl en kurs bra? Eller har du någon annan åsikt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||