FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag sitter på ett ganska litet hörnskrivbord från IKEA där själva arbetsutrymmet fylls upp ganska väl av min laptop (15"). Jag börjar dock bli trött på att jobba mot laptop och vill ha en monitor. Problemet är att det inte riktigt finns plats för både monitor och laptop om jag ska använda mig av laptopens tangentbord (vilket iofs inte är nödvändigt). Finns det några smarta sätt att koppla en laptop (förmodligen Mac) så att man kan använda den men ändå liksom skuffa undan den. Alltså, i princip som en desktopdator. Jag vill helst ställa den på högkant bakom/bredvid monitorn och använda ett externa tangentbord och mus. Står laptopen framme kommer dess monitor att skymma den externa monitorn och det finns inte plats för båda alltså. Någon som har löst detta på ett smart sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att en s.k. Nettop (eller varför inte en HTPC) skulle passa dina behov. Det är dock väldigt begränsad prestanda men duger bra till vanligt skrivbordsarbete i alla fall.
Ex: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=919632 Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan du inte ha en skärm, tangentbord & mus på skrivbordet och en laptop med tillhörande docka på ett sidobord eller på en hylla under?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ah, BookArc är definitivt vad jag letade efter. Tack!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|