FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har problem med att installera VPN på en VPS för att Windows 2008 Web Server saknar de roller som behövs för att det ska fungera. Skickade frågan till mitt Webhotell och de vill att jag ska uppgradera till en standardserver. Hur skulle ni lösa detta?
/Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kanske kan installera nåt i stil med OpenVPN på servern?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det för någon roll som saknas? Du har väl administratörsrättigheter till din VPS?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Nog därför du måste uppdatera till std versionen istället. Om det är R2 kanske du kan lägga in hyper-v rollen"troligen inte i web" och installera en ny kärra för vpnet. Vps på vpsen :-) Eller köra openvpn som alt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har tyvärr bara två roller.
IIS och Windows Sevice Update Services. OpenVPN låter intressant. Vad tycker ni om den? (ska läsa lite mer ). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Har bara satt upp OpenVPN en gång. Det fungerade men vi brukar lösa VPN på andra sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tittade på OpenVPN och fick lite skumma vibbar så som max 2 licenser och 30 dagar sedan måste man betala.
Provade en annan produkt som heter neorouter. Har installera server-delen. Öppnat port 32976 tcp i windows firewall Försöker koppla in mig med standard vpn klient i windows 7. Finns möjlighet att ange domän. Jag anger samma domän som jag satt upp på vpn servern. Nu får jag fel: Error 800: The remote connection was not made........ Vet någon hur jag ska lösa detta? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|