FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Snurra.se, en webbtjänst som hjälper bloggare att få fler besökare, är till salu. En sajt som redan är väldigt populär och som har mycket stor potential att växa sig ännu större.
Så fungerar tjänsten Du lägger upp en widget på din blogg, som visar inlägg till andra bloggar. Varje gång du visar widgeten, så visar andra bloggar reklam för dina inlägg två gånger. När man klickar på något i widgeten, öppnas länken i ett nytt fönster. Dina besökare stannar alltså kvar på din blogg, samtidigt som du bjuder dem på något extra - och som bonus får du massor av nya besökare. Affärsidé Varje widgetvisning visar reklam för minst 3 inlägg. För varje gång bloggaren visar widgeten, så visas reklam för bloggarens inlägg 2 gånger i andra widgetar. Alltså får vi för varje widgetvisning minst 1 inläggsvisning över som vi kan sälja. Detta är inkluderat i priset Hela mjukvaran, som är kodad från scratch i PHP med MySQL-koppling, samt domännamnet snurra.se. Det är ett avancerat bygge med flera administrationsfunktioner samt ett SMS-betalningssystem, som låter bloggare och andra köpa extravisningar i widgeten. Funktionalitet kan anpassas helt och hållet efter personliga önskemål mot en rimlig extrasumma. Statistik Snurra.se har i dagsläget 500 anslutna bloggar och cirka 100 000 widgetvisningar per dag. Därför säljs sajten Jag och min kollega känner att vi tyvärr inte har möjlighet att lägga den tid vi skulle önska på detta projekt. Med rätt person och engagemang bakom Snurra.se, är vi övertygade om att man snabbt kan få tjänsten att lyfta ordentligt. För att lägga ett bud, PM:a mig här på WN eller mejla till [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tänkt pris?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har lagt ner många timmar på att utveckla tjänsten och det har skrivits ganska mycket om den, så vi säljer den inte för under 50 000 kronor.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|