FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tycker ni är arroganta mot honom och dessutom verkar ni inte ha någon koll på läget.
Generellt sätt är inte PR en indikation på hur mycket trafik en sida har, eller hur den placerar sig i SERP. Men du får PR av inlänkar och om PR försvinner så kan det vara en indikation på att Google, av någon anledning, inte vill räkna dem. Ett scenario är när domäner droppas och registreras på nytt. Ska då den nya ägaren dra nytta av det som pekat mot den innan? Det tycker inte Google iaf... Om domänen fick nytt registreringsdatum så är risken att alla inlänkar som Google känner till innan registreringsdatumet inte kommer räknas som länkkraft till din webbplats. För att undvika detta och reparera misstaget så se till att alla ägaruppgifter etc. för domänen är detsamma som innan. Se till att innehållet på din webbplats är det samma som innan och gör absolut inga drastiska ändringar till webbplatsen. Om du inte har otur så kommer du att åerfå din PR och länkkraft som du tidigare hade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag gick från PR0 till PR5 på mindre än 3 månader och märkte direkt (så fort jag fick PR5) att jag började få en hel del nya hits from Google. Så räkna fortfarande med PR!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Kunde inte sagt det bättre själv FredrikMH
Speciellt: Se till att innehållet på din webbplats är det samma som innan och gör absolut inga drastiska ändringar till webbplatsen. phattrance: I tester, när en domän flyger flera steg ex. PR 0 --> 4 så kan även jag instämma att trafiken ökar från Google. Dock inte märkbart vid mindre PR flyttar ex. 3 --> 4. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tänk lite själv: vad tror du folk som länkar till din sida gör när dom ser att den inte funkar längre, joo dom tar bort länken och vips tappar du PR
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
FredrikMH, phattrance och Webbdo: Tack för hjälpen! Grymma svar
![]() ![]() Ara: Älskar dina inlägg för dom är i princip alltid offensiva ![]() 1. Som någon redan förklarade så uppdateras PR väldigt sällan, så även om folk hade tagit bort länkar så bör min gamla PR vara kvar i alla fall tills nästa uppdatering. 2. Jag vet inte hur det är med dig, men jag är alldeles för lat för att söka igenom mina inlägg/hemsidor efter brutna länkar.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det kan ju vara så illa att det har råkat ske i samband med en uppdatering.
2. det har man program/plugins som gör:-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
En tidigare framgångsrik strategi för länkbygge har varit att snappa utgångna domäner med många inlänkar. Detta har Google uppmärksammat och de ger inte längre särskilt hög status till sidor som bytt ägare / blivit droppade ett tag.
Detta är precis vad du upplever, och som FredrikMH säger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan uppdatera tråden med att jag idag ser att sidan har sin PR igen! Otroligt glad för det och återigen tack för era svar =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortsätt arbeta med inlägg och nya inlänkar så hittar nog PR tillbaka till dig.
Stirra dig inte blind på hög eller låg PR. Jag rankar ofta förbi sajter med hög PR när jag har lägre PR. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|