FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rapportera piratkopiering här:
https://reporting-emea.bsa.org/r/rep...rc=se&ln=sv-se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Men som sagt, upphovsrättsbrott kan du givetvis anmäla till de som utsatts. Kanske anonymt tom.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur vet TS att det är en "olaglig" användning. De kanske har ett avtal med den som har copyrighten?
Då gör man sig själv bara till åtlöje om man "anmäler" dem för olaglig användning. På vilket sätt är TS affärsidé kopplad till detta, tänker TS göra en egen "piratkopia" av den utlänska siten, jag får det intrycket i detta fall. Varför nämns detta annars i samma inlägg? Man ska inte hålla på att jaga konkurenter genom att misstänkliggöra dem om man inte har belägg för det. Om man smutskastar konkurenter så svärtar det ner ens eget rykte. Fokusera på att bygga en verksamhet som har ett eget värde utan att attackera konkurenter med otillbörliga metoder. Det är Ok att tipsa den rättmätige ägaren av otillbörlig användning av en imateriell rättighet, men är man riktigt säker på att det är olaglig användning? Man ska vara medveten om att man normalt inte har koll på vilka avtal andra företag har med den rättmätige ägaren. Att över huvud taget tänka tanken på att "sänka" ett annat företag tyder på ett oerhört negativt och destruktivt tänkande, det lyckas inte i längden för det kommer slå tillbaks på den som försäker "svärta ner" någon annan. När man bygger företag måste man har 100% fokus på sin idé och maximera den positiva energin i sin verksamhet. Energin är som bekant konstant och den måste riktas åt rätt håll om den ska komma till användning. Man ska akta sig för att lägga sig i andra företags avtal. Man ska "mind your own business" som expression skrev. Man ska ägna sin tid åt sin egen idé och inte stå på barrikaderna för något annat företags verksamhet, det klarar de själva. Du själv ska ägna all din tid åt din egen idé annars blir den inte tillräckligt bra. Mitt tips är att FOKUSERA 100% på din egen idé. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-09-21 klockan 10:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att det är en olaglig version är väldigt uppenbart. Det är inget jag hade kunnat ta fel på och som jag har skrivit så har företaget bekräftat på sin egen sida att de ser allvarligt på denna typ utav utav Copyrightöverträdelse. På den nivån som vi två är på just nu så är det dock inte superseriöst, så det är inte som att Ica skulle försöka sänka Coop.. Det kanske dessutom inte var bra av mig att använda "sänka" som ord utan menar snarare "få han att skaffa en laglig version" eller något.
Hans version har i nuläget mer aktiva användare än den svenska versionen utav originalet. Det rör sig om ett spel. Nu kanske några har kommit på vad det rör sig om ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Min första tanke är ju att det är bättre att vänta tills man själv etablerat sig innan man tar handling i frågan. Det bästa sen är väl att försöka samarbeta med den ursprungliga ägaren, speciellt om du betalar lincenser dit. Då har ni ett gemensamt intresse.
Metafor: Om jag ser till att en affär blir tvungen att slå igen portarna innan jag själv etablerat min butik, så hinner de kan få upp en ny butik innan deras kunder lagt märke till min. Tyvärr ringer inte min moralklocka alls i dessa sammanhang ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|