FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Besökare via sökmotorer inte sant? När jag hör ordet "köpa länkar" så tänker jag absolut uteslutande på länkbygge för seo-syfte, det är vad jag har lärt mig. Sen skadar det ju såklart aldrig med besökare som klickar på inlänkar till ens hemsida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo visst, håller med, men jag förstår inte varför man inte skulle kunna köpa en nofollow-länk om förutsättningarna är de rätta, hade jag haft e-butik om mode & kläder skulle jag gärna köpt en nofollow-länk på solomag.se t.ex.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Yahoo registrerar alla typer av inlänkar i Site Explorer - inte bara de som ger länkkraft för SEO.
I övrigt följer Google (säkert andra sökmotorer) nofollow-länkar, samt indexerar målsidorna trots att sidorna bara har nofollow inlänkar. Men det kommer inte resultera i bättre placering i SERP om man får tro Google. Intressant är det dock att webbsidor som tenderar att ranka bra i SERP har fler nofollow-inlänkar än webbsidor som ligger sämre till i SERP. Om det är en anledning till att de ligger bra i SERP eller en konsekvens av att de ligger bra i SERP är svårt att sia om ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|