FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har några servrar, samt en switch till salu. Switchen kan möjligtvis skickas, men resten hämtas på plats i Västerås. Specifikation på prylarna följer:
![]() 3st 1U Dell PowerEdge 1650: * 2st 1,26Ghz processorer * 1GB ECC SD-RAM * 1st 9GB Ultra320 SCSI ![]() Tower, Dell PowerEdge 2400: * 2st 933Mhz Pentium III processorer * 768MB ECC SD-RAM * 2st 9GB Ultra320-SCSI * 4st 18GB Ultra320-SCSI * 2st Redundanta nätagg * RAID-kort för RAID0/1/5 ![]() 19" Switch, Linksys SR2024: * 24 Ethernet-portar * 2 MiniGbic-portar med medföljande MiniGbic-ar för fiber * Ej managed Hade tänkt mig cirka 500kr/styck för samtliga prylar. Allting är givetvis testat och fullt fungerande. Servrarna har inget OS och rensade diskar. Först till kvarn men som sagt, servrarna hämtas på plats i Västerås. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Switchen, det är vanlig 100mbit va? Orkar inte googla...
Har du fiber-patchkablar med? Hade varit roligt att sätta upp ett fiberlan på skoj här hemma. Har två (en extreme networks, och en d-link) 19" här hemma... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den är gbit faktiskt på alla portar. (Aldrig testat fibern då jag inte har någon fiberkabel eller någon annan utrustning med fiberportar. Men utgår ifrån att även den är gbit.)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jao, är gigabit på allt. men finns de något webgui eller något? Eller ren dum switch?
Dock Jine kika så de är Multimode eller Singlemode på alla moduler annars blir de konstigt ![]() Crazzy vad är de för fibermoduler? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns inget webgui, den är helt unmanaged.
Det är Multimode-moduler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är skillnaden? Multimode eller Singlemode
Jag är intresserad av switchen. Kan du kolla upp vad det skulle kosta och skicka den till Kävlinge i skåne (postnr: 24438). Är det inte allt för dyrt så tar jag den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Multimode-fiber används vid kortare avstånd (550 m?) och Single-mode för upp till 80 km.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det stämmer säkert. Är tyvärr ingen fibertekniker.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Switchen är såld nu. Servrarna finns fortfarande kvar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|