FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har fått för mig att jag läst att det skulle komma med förändringar kring *.nu domäner efter sommaren. Någon som hört något mer kring detta och ev vad det kan innebära?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har fått en bekräftelse från nunames att dem håller på att kolla på en sänkning av kostnadsmodellen och framförallt vad gäller kostnaden för ägarbyte. Dock hade dem då ingen tidpunkt för när förändringen kommer ske.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Okej ska bli spännande och se vad de kommer fram till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet om 2 saker.
1. Nunames kommer att börja autoförnya alla domäner som går ut så man aktivt som registrar måste säga upp dessa. Om man inte har sagt upp domänen 45 dagar EFTER den har gått ut så kan man inte få igen pengarna från registry. Detta gör att man i whois kan tro att en domän är förnyad trots att den är på väg att raderas. Samma system använder .info samt några andra TLD:s Införs 30 sep. 2. vet ej om den är publik så jag håller tyst.. :-) 2. Tror den |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet om 2 saker.
1. Nunames kommer att börja autoförnya alla domäner som går ut så man aktivt som registrar måste säga upp dessa. Om man inte har sagt upp domänen 45 dagar EFTER den har gått ut så kan man inte få igen pengarna från registry. Detta gör att man i whois kan tro att en domän är förnyad trots att den är på väg att raderas. Samma system använder .info samt några andra TLD:s Införs 30 sep. 2. vet ej om den är publik så jag håller tyst.. :-) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|