Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur göra dagskassa, samt uträkning av faktureringsavgifter.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-03, 15:58 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Standard Hur göra dagskassa, samt uträkning av faktureringsavgifter.

Hejsan.

Nu är det såhär att jag driver en ebutik där jag får in betalningar på cirka 10 000 kr åt gången ifrån t.ex posten postförskott och mitt fakturaföretag (fortus) några gånger i månaden.

Just nu gör jag såhär att jag tar med varenda order i bokföringen och skriver i kontoutdragen varenda order som är med i den 10000 kronors summan. D.v.s. om order 1 2 3 4 5 6 och 7 har skapat 10 000 kronors summan så tar jag med alla dessa kvitton. Jag har svårt att tro att större företag gör samma sak för då blir det 50 pärmar med bara dessa kvitton. Vill skapa en lite lättare bokföringsmetod.

Vill dock ha ett enklare sätt.

Kan jag inte skriva ett kvitto där jag förklarar vilka ordrar som är med i 10000 kronors summan och ange moms och så?

En annan sak är avgifterna som faktureringsföretaget tar. Av dessa 10 000 säger vi att 500 är avgifter(som fortusinternational tar ifrån mig). Räknar jag bort dessa 500kr ifrån beloppet 10 000kr och sedan räknar jag ut att 20% av resterande pengar (9500) är moms. Eller är moms fortfarande 20% av totalbeloppet innan avgifterna?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Senast redigerad av Lancelot den 2011-09-03 klockan 16:05
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017