FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Jag har ett problem som jag inte tycks lösa. Jag har en server där jag "hostar" ett antal domäner. Alla funkar perfekt utan en. Den som inte fungerar får jag upp såhär när jag kör "whois" nserver: ns1.xxx.se 11.22.3.444 nserver: ns2.xxx.se 11.22.3.444 Medans alla andra som funkar ser ut såhär: nserver: ns1.xxx.se nserver: ns2.xxx.se Kan det vara detta som är problemet? Domänen är reggad idag hos SE Direkt och tyvärr så saknas konstigt nog min mailadress där, så jag kan inte logga in utan måste skicka snigelpost till dem för att lyckas komma in och ev ändra om det ska behövas. Kan även säga att på servern så kör jag ispconfig och den är satt mot just xxx.se, och domänerna som jag har där nyttjar min namnserver där som är ns1.xxx.se Hoppas ni fattar ![]() Vill inte ge ut riktiga uppgifter, men om nån vill gå djupare i problemet så kan jag skicka mer riktiga uppgifter på PM. Stort tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag antar du har glue record för den domänen där det inte fungerar?
Är det fel IP-adresser? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Glue record borde det vara eftersom jag får upp ip efter namnserver när jag kör whois..
Kan det stämma? Jag hör av mig till dig Kjette om jag inte löser det under dagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
PM:a mig domänen så kan jag kolla om det inte löst sig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|