FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
som man konfigurerar för att ansluta till sitt befintliga trådlösa nätverk. Du kopplar in skrivaren i nätverksporten och sen är det färdigt. Men trådat nätverk är alltid att föredra. Citat:
dyra i drift och så även den du föreslog. 500 spänn för 2500 utskrifter är ju lite mer än under 2000 som vi betalar för 17000 utskrifter till vår HP CP4525. CP4525:an kostar ca 11 ny + 3 för extra fack (med pappersskåp så man kommer upp i bra arbetshöjd). Och som jag nämnde tidigare - den skriver ut grym grafik. Den verkar vara riktad mot marknadsavdelningar och liknande. Med HP:s fotopapper för laserskrivare får du riktigt fina och billiga informationsblad i vettiga volymer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Av samma anledning som att bredband via sladd är mer pålitligt än trådlöst, dvs att tillförlitligheten är bättre? Eller kan trådlöst påverka kvalitén av utskrifterna på något vis? Dvs är trådat nätverk alltid bättre av uppenbara orsaker, eller finns det någon särskild aspekt just för skrivare?
Citat:
Citat:
----- Det lutar åt att jag beställer Brothers MFC-9970CDW med extra pappersmagasin. Den verkar motsvara det jag letar efter. I recensionerna får den plus för bra och billiga svart-vita utskrifter (det jag behöver) och minus för dåliga utskrifter i färg (det jag inte behöver). 3-års på plats service, trådlöst nätverk och extra magasin, är inte heller helt fel. Det enda som får mig att tveka inför köpet är att alla som verkar kunna någonting om skrivare verkar ha en fetish för just HP. Vilket får mig att tro att mitt eget val av Brother kanske bara baseras på okunskap ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Brygga innebär att du kan koppla en accesspunkt till skrivaren eller den digital kopitatorn nätverksport. Oftast kör man Accesspunkter eller router i brygg läge, men kolla upp modellen först, alla trådlösa produkter kan inte köras i bryggläge.
Det jag skulle vilja ha är att kunna scanna över nätverket, men den funktionalitet verka inte vara så utvecklad och möjlighet att scanna direkt till pdf fil, utan att man skall gegga ner klient maskinerna med skrivartillverkarnas mjukvara från helvete. ( HP ÄR VÄRST) Citat:
Senast redigerad av klein den 2011-09-05 klockan 05:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Med billiga MFP:er (inkl. Brothers MFP) så krävs det klientprogram för att kunna scanna till datorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Vet du någon modell som har inbyggd FTP / SMB share. Har en Brother nu, den fungera.. Problemet är att man vill kunna maila direkt från skrivaren, för fax existera inte idag..
Har förövrigt en HP laserjet 1200, som fyller 10 år i år .. Så HP Kan bygga bra prylar om det vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag sitter precis och installerar en Samsung ML-3310ND. Inte fullt så enkelt som det brukar vara med HPs skrivare. Det går att köpa till ett tilll magasin, den har nätverkssstöd och duplex - dock ej trådlöst nätverk. En accesspunkt som ansluter till det trådlösa nätverket och en kabel till skrivaren borde göra dig nöjd. Även om jag rekommenderar kabel till permanenta installationer.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Brother gör helt OK skrivare men de brukar bli lite dyra i längden.
HP kostar mer men i gengäld byter man upp till 70% av alla rörliga delar när man byter toner. Det är därför man inte ser stora HP-MFP:er nedskruvade i molekyler när teknikern kommer. De öppnar luckan och rycker ut hela XXXX och trycker dit en ny. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
En HP CM3530 fungerar fint att maila ifrån. Liksom vilken gammal Gestetner 224/232/424 som helst, t.ex.
HP 2840 räcker inte men gå upp nåt steg till så bör det funka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jepp, 2840 fixar SMB Share men tyvärr inte mail.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jag bestämde mig för en MFC-9970CDW men klantade mig och köpte fel. Så istället fick jag en DCP-9270CDN. Dvs samma maskin fast utan trådlöst nätverk.
Hittills är jag dock mycket nöjd med mitt felköp. Jag fick borra ett litet hål i en list och dra kabel till routern. Men sen var det bara att installera mjukvaran och vips så blev det en nätverksskrivare som alla datorer på arbetsplatsen kan nå. Vansinnigt vad enkelt det var att komma igång. Utskrifter, skanning till valfri dator, kopiering, nätverket mm krävde inga inställningar eller krångel. Bara att trycka på knappen så fungerar det. Nu har jag dock bara gjort ett fåtal utskrifter, men förhoppningsvis så består det första intrycket som varit mycket gott hittills. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|