FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Jag har en Macbook och en iPhone och tänkte nu styra upp mina kalendrar lite. Då de inte synkas trådlöst automatiskt tänkte jag helt enkelt skapa Google-kalendrar som jag sedan synkar med min iCal på datorn samt min iPhone. Jag vill ha tre kalendrar: "Privat", "Arbete" samt "Skola". Privat och Arbete är inga problem men har problem med skol-kalendern. För varje kurs jag läser prenumererar jag på en .ics till Google Calendar. Dessa hamnar då som egna kalendrar under "Andra kalendrar". Jag vill att alla dessa kurs-kalendrar kombineras och visas i Skol-kalendern vilken jag sedan kan synka till telefonen och iCal på datorn. Är det möjligt att kombinera flera kalendrar på detta viset? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte om du läser ett program eller endast fristående kurser. Men läser du ett program så kan man oftast välja att se alla kurser i det programmet på samma schema.
Jag kör då bara in den iCal filen och sen är allt klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag läser ett Masterprogram. Dock är det så att vissa lärare använder Google calendar istället för skolans egna system därför är det inte säkert att allt visas rätt på ett och samma ställe.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|