FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej vet att detta är ett webbforum men antar att det finns en del linux användare här så jag chansar
![]() Jag har en lg nas som nämnd ovan och på denna har jag nu bytt firmware för att få tillgång till ssh och telnet men kan inget om linux och kollat massa guider med mera men kan inte få in python alls på den antar att det mest beror på att jag använt win hela mitt liv och inte orkat sätta mig in i linux kommandon. Det fins en repository i den nu men den inehåller näran inget så jag antar att det räcker att jag får in en till fungerande reposotory så bör jag kunna installera python från den? Planen med detta är att jag även skall få in sabnzb, sickbeard och couchpotato i den men eftersom alla dessa är skrivna i py så bör ju resten vara enklare när jag väl fått in python. Så finns det nån snäll själ där ute som kan hjälpa mig lite med detta. Vet inte om det kan behövas men version på linux är Linux version 2.6.22.18 (root@anyong-desktop) (gcc version 4.2.0 20070413 (prerelease)) #4 Tue Nov 23 18:45:21 KST 2010 Tack på förhand //Jonas |
||
![]() |
![]() |
|
|