FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! För första gången använder jag en domän med ÅÄÖ tillsammans med en WP installation. Mitt problem är dock att när jag skriver www.domän.se/wp-admin så redirectas jag automatiskt till www.domn.se/wp-admin. Det verkar alltså som att WP väljer att ta bort Ä:et i domänen. Dock fungerar det om jag manuellt skriver in Ä:et igen och uppdaterar.
Om det endast hade varit det felet, så hade det ju varit överkomligt. Men fler fel har upptäckts. När jag postar ett inlägg, en sida eller installerar ett plugin - så tas Ä:et bort ur domänen, så jag redirectas till www.domn.se/adress.php?hejsan=installed_blabla Samma sak här dock, om jag manuellt fyller i Ä:et igen och uppdaterar så fungerar det. Jag tänkte att det kanske hade med någon cache att göra, då ett slarvfel gjorde att domänen fylldes i fel tidigare, men den gissningen var fel då samma fel uppstår i t.ex Firefox som jag inte besökte sidan med tidigare. Jag undrar om fler har upplevt liknande problem, och om det finns någon bra lösning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du skriver in punykodsvarianten när du jobbar med sidan då?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Spana in detta tillägg: http://wordpress.org/extend/plugins/idna/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tyvärr dags att uppdatera tråden. Ovanstående tillägg fungerar inte på nyare wp 3.5.x
![]() Någon som har en ide? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Egentligen finns inte domän.se rent tekniskt, utan det översätts till något annat. Vet inte hur WP fungerar men om du istället jobbar med idn-domänen, hur fungerar det då?
Ex xn--domn-noa.se istället för domän.se Kolla in http://www.idnconverter.se/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|