FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Hur lång tid har du kört Adsense på sajten? Det kan ju hända att intäkterna minskat på grund av ett tillfälligt eller permanent bortfall av för dig viktiga annonsörer. Annars kan jag väl tyvärr hålla med om att frekventa uppdateringar, mer och bättre innehåll ofta brukar innebära sämre Adsense-intäkter. Då brukar det emellertid vara lättare att få tag i "riktiga" annonsörer.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-13 klockan 11:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Enda sättet att VERKLIGEN VETA är att själv bjuda på dessa "sökord" man vill optimera för via AdWords. T ex så "vet jag" att inom en nisch jag verkar inom säger GKT att snittpriset ligger på 15 kr/klick, men när jag själv annonserade så betalade jag ALDRIG mer än 5 kr/klick, fast jag vet de som ändå betalade 25 kr/klick för samma sökord. Det kan även vara så att du har väldigt många annonsenheter som visas och att det just nu INTE finns tillräckligt många annonsörer att visa och då dyker klickpriserna. Det kan även vara så att du fått "smart pricing" vilket innebär att de besökare du skickat vidare INTE har konverterat, då dumpas dina klick tills de ser att dina besökare börjar konvertera igen. OCH! AdSense är bland det bästa man snabbt kan komma igång och tjäna pengar på, så länge man kan skicka RELEVANT TRAFIK som konverterar, för till syvende och sist, så är det slutkonverteringen hos annonsören som är det viktiga. Konverterar inte trafiken, ser annonsören till att INTE annonsera där längre, på de sökord/webbplatser som har negativ ROI så att säga. Enkel ekonomisk logik I övrigt är det svårt att säga vad du skulle kunna göra för något, då vi inte vet vilken webbplats det rör sig om. OBS! "smart pricing" ges inte till en enda site, det sätts på HELA KONTOT och alla webbplatser som finns där. Det man kan göra är att ta bort en webbplats och se OM det blir någon förändring de närmaste veckorna, blir det ingen förändring kan man lägga tillbaka den och ta bort en annan. På så sätt kan man vaska fram vilken webbplats det är som ger bestraffningen ("smart pricing") |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|