FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har skrivit något liknande i en annan tråd du skapat
Om du vill få en sajt som många vill besöka och som googles levererar besökare till så gör något nytt! Eller i vart fall gör något som avviker från de andra receptsajterna. Av vad jag har sett hittills har du ingen chans mot de som varit uppe en längre tid och som har massor av medlemmar och kapital bakom ryggen. Men jag tror att det finns en nisch för dig också men det kräver att du är lite originell. Gör reportage med foto från kök, restaurangkök, bageri etc där du kan få med dig ett par recept. Gå till skolor, dagis etc och prata med matpersonalen - tror att de kan ge massor av bra recept och tips Idrottspersoner - vad äter de Idrottsföreningar - vad är bra mat (med recept) inför t ex fotbollmatchen Finns det fortfarande kyrkliga syföreningar så finns det säker tanter som kan dela med sig av kakrecept. Be dem baka (betala för ingredienserna) och fotografera dem och kakfaten Från alla dessa kan du sedan få trafik, både av dem och deras anhöriga, har du tur kan du även få ett par behövliga in-länkar Bilder!!! Om jag ska vilja titta på recepten och komma tillbaka vill jag förföras och enklast sker det med bilder. Facebooksidan med alla "bild saknas" är faktisk riktigt tråkig Om jag inte vet vad jag ska laga till middag är inte slumpade recept utan bilder vad jag är ute efter. Gör bildspel med olika teman där man kan klicka på bilderna för att komma till ett recept. Få sidan att kännas "matglädje" - annars vill man inte komma tillbaka Tro inte att användarna kommer att göra jobbet (leverera recept och bilder) om inte du visar att du har något att bjuda på. Tyvärr, det finns ingen genväg - framgång bygger på hårt arbete |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är definitivt bättre att erbjuda en PDF än en stilmall.
Jag laddar ofta ner dokument som jag vill spara i en särskild mapp på min hårddisk för att jag kanske letar "recept" eller vad det nu kan vara. Då sitter jag och surfar fram ett gäng bra dokument som jag laddar ner och sedan läser jag dem lokalt på min bärbara dator. Jag vill även ha möjligheten att ta med datorn till "moster" där det inte finns fast bredband eller täckning för mobilt bredband, men EL finns.Däremot när jag åker ut och campar så är det praktiskt att kunna skriva ut ett gäng "recept" från de PDFer jag har på min dator, för då tar jag inte med datorn. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|