FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vad dom FÅR och får göra vet jag däremot inte. Borde stå i användarvillkoren ganska högt upp tycker man. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Google förlitar sig på teknik och automatiska processer i långt mycket högre utsträckning än konkurrenterna.
Exempelvis i deras rekryteringsprocess använder de standardiserade intervjuformulär. De som utför intervjun har standardiserade formulär med tekniska frågor av varierande svårighetsgrad beroende på senioritet av tjänsten som ska tillsättas. Andra företags rekryterare frågar saker som "Vilket är ditt favoritdjur och motivera varför du gillar det djuret!" för att få en "feel" på kandidaten och skapa "connection". Google vet att i storskaliga system är personlig touch irrelevant. Ungefär som McDonalds. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe kom att tänka på den här tråden när jag läste
http://www.idg.se/2.1085/1.398021/ya...vare-an-google |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Google har blivit lite av ett fenomen. Har på senaste tiden märkt att ordet google förkommer en del i nya filmer. Förut var det vid datorscener "sök efter information bara" nu för tiden har det ersatts med "googla det bara". Lite som om Saab plötsligt skulle dominera bilsektorn och alla sa "ska du köra?" "nej, jag ska Saaba". Inget man annars direkt tänker på för än man sätter in det i ett annat sammanhang.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|