FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur många domännamn har ni? Var ärliga ;-) | |||
0 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0.79% |
1 |
1 | 0.79% |
2-5 |
10 | 7.94% |
6-10 |
14 | 11.11% |
11-25 |
23 | 18.25% |
26-50 |
13 | 10.32% |
51-100 |
25 | 19.84% |
101-250 |
12 | 9.52% |
251-500 |
17 | 13.49% |
501+ |
10 | 7.94% |
Antal röster: 126. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hur många domäner har du? Jag avser: .se, .com., .nu, .net, .org, .info, .biz, .co, .mobi + alla andra domäner (se nästa rad). Jag avser inte: Gratisdomäner av typen .tk. Givetvis inte heller subdomäner etc, men det fattar ni ju. Ps. Om frågan postats tidigare ber jag om ursäkt och hoppas att det är ok med en aktuell och ny omröstning.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-07-30 klockan 15:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Jag har inte så väldans många. Ungefär 80 stycken totalt. 90% är inköpta innan 2005. Den första 1998 eller 1999.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha, menar du allvar? Är 80 st inte så väldans många?
Använder du alla domäner till sidor eller är många parkerade eller länkar du dem vidare? Jag har 7 st domäner totalt =) Varav 4 st länkas till en och samma sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ca 150-200 st och har sidor på 90% av dem. ett fåtal parkerade som ger typein trafik och $$-$$$ per mån
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oj oj... 25% på över 250 styck. Det är hard core här på WN. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hade varit riktigt roligt att förstå hur länge en domän normalt hålls - om man har över 100 domäner. En snittid så att säga. Om man har många - köper man och säljer snabbt då eller brukar man sitta på dem några år?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag brukar ta en genomgång varje år när det är dags att förnya en domän. har den inte under det gångna året dragit in minst 10$ som det kostar att förnya skiter ja i att förnya dem. ett annat mått jag använder är om de inte har minst 100 unika besökare om dagen stänger jag dem också inom ett år.
Ibland sitter man ju dock på domäner man inbillar sig är bra i ett antal år för att "göra nåt med dem senare" haha känner ni igen det? Senast redigerad av knullis den 2011-07-30 klockan 17:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
jonthee,
Ca 25 använder jag till existerande sajter. Ett tjugotal pekar mot en redan existerande domän. Resten har jag tänkt utveckla, sälja eller gud-vet-vad.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter som vettiga regler - helt på affärsbasis med andra ord. Med en eller annan som du håller på känsla. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns ett alternativ jag saknar:
"Jag har inte en j*kla aning" Skulle gissa på att jag har mellan 300-500 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|