FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Undrar rent tekniskt vilken adress som är best ur SEO-synpunkt?
Vi säger att två sidor handlar om att man får adresser gratis. En sida har domänen www.gratisadress.se och den andra har endast www.adress.se. Alternativ A www.gratisadress.se Alternativ B www.adress.se Min reflektion är den att det givetvis är en fördel att ordet "gratis" finns i alternativ A. Men samtidigt så borde det väl vara en fördel att endast ha originalordet som i Alternativ B? Om Alternativ B då istället optimerar texten väldigt bra och har med nyckelord, borde inte det väga upp avsaknaden utav nyckelordet i domänen? Vill gärna höra era synpunkter! Rätt intressant enligt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inga problem med att ranka "icke keyword in domain" sajter. Så förslag B skulle givetvis funka.
Men satsar du på gratis adress, så skulle ju gratisadress.se funka bra. Då har du ju fått hela ditt KW i din domän. Hoppas det hjälpte dig något, Henrik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vilken av dem du bör köra sidan på är jag dock inte kunnig nog att besvara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grejen är väl att just keywords.se inte är låsta till ngt annat. Dvs, gratis adress säger ju att det SKA vara gratis, medans adress inte låser det till ngt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|