| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
För att svara på grundfrågan, vilket redan verkar vara påpekat i tråden, hos både Dell och Apple får du vad du letar efter.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Jag skulle ha tagit en Macbook Pro, bättre touchpad får man leta efter och datorn fungerar alltid som en dröm.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Jag har insett att jag inte kan få allt jag vill ha (till ett önskvärt pris i varje fall) men har nu kommit fram till två kandidater.
Kand1. http://www.dustinhome.se/hp-probook-...uct/5010598946 Kand2. En Dell Vostro V131 med följande spec; Komponenter Svenskt Äkta Windows® 7 Professional (64-bitars) med återställnings-DVD Intel® Core™ i5-2410M 2.3GHz 4096MB (1x4096) 1333Mhz DDR3 34 cm (13,3") LED-skärm med HD-upplösning (1 366 x 768) och antireflexbeläggning LCD Back Cover : Red WWAN 320 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min) Primary 6-cell 65 WHr Lithium Ion battery Inbyggt Qwerty-tangentbord med bakgrundsbelysning – svenskt/finskt Camera : Integrated HD Webcam Intel WiFi 1030 för 802,11b/g/n/BT3.0 USB 3.0 (2) 3G Någon som har avgörande åsikt i frågan om vad man ska välja. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
|
Fungera säkert. Lite stor och klumpig 13".. Har själv MacBook Air med core i7.. Dock har i5 och i7 hara 2 fsysika kärnor i mobil versionerna.
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
http://www.dell.com/se/foretag/p/latitude-e6520/pd
Jag rekommenderar den här, det är den jag har. Något över din budget men... blir glad varenda gång jag använder den. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
|
Jepp, Latitude alla dar i veckan. Vilken skillnad det är mot Vostro. Byggkvalité, styvhet i chassi.
Och inte minst - dockningsmöjlighet. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
|
Gustav:
Nu vet jag inte riktigt vad du betalar för 3-åringen men vi ger då inte mer än nån tusenlapp. När det gäller Windows kan du inte bara skruva ur disken och sätta den i en ny (modernare) dator. När chipset'et är fel kommer du få BSOD direkt under uppstarten då drivrutiner saknas. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
|
Det där bero på ... Det bruka inte går och switcha mellan AMD och intel. Däremot bruka det fungera att flytta en windows installation inom intel familjen.
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
|
Citat:
bara köra vidare som inget hänt så är man ute på mycket djupt vatten... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
|
Så länge man kör intel grejer, så fungara det.. Numera är chipseten från helvete ( SIS,ALI, VIA och NVIDA ) borta från intels cpu:er. Kanske inte går att flytta en installation för en p4 till core i7.. Men det bruka faktiskt går ganska smidigt, har gjort några ombyggnadtioner åt kundersräkning.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|