FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag går ju självklart efter Axentus Web Solutions AB och inte
Axentus Forest Solutions AB för känns som Skogsbruk / Drivning ligger rätt lång ifrån varandra verksamhetsområden. Även om det bolaget hade 4 anställda 2009, så är det inte riktigt rätt att säga på det sättet du sa det. Från årsredovisningen för Axentus Web Solutions AB Anställda 2009 | 2008 1 | 1 Lön 304 456 | 296 214 Senast redigerad av patrikweb den 2011-07-25 klockan 14:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skall vi nu vara HELT ärliga så på exakt samma sida som du hänvisade till stod det om webPROGRAMMERING, inte om drift.
![]() Men det pratas ju mycket om grön el så marknadsföringsknepet att vara skogsbolag kan ju tyckas smart, även om det handlar om att avveckla skogen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Det här är hårklyverier i den högre skolan nu för formuleringen "därmed förenlig verksamhet" är ju den man tar till för att slippa skriva precis varenda liten verksamhetsdel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Fast alla vet att TS pratar om Axentus Web Solutions AB och är det han har avtal med.
Är ju ändå hela skilda juridiska bolag, så tyckte inte det var rätt att han sa att "Axentus" har 5 anställda när han visste exakt vilket bolaget som diskuterades. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har läst igenom dina avtal som listas på sidan kontakta oss och varken på sidan eller i de länkade avtalen framgår någon form av juridikst namn. Söker man på det telefonnummer som framgår på er hemsida får man genom hitta.se fram ett privatnamn som man kan söka på via allabolag. Det enda som verkar rimligt där är följande länk, http://www.allabolag.se/850727RSOJ. Är det det bolaget man gör avtal med om man anlitar Patrikweb? Söker man på ägare av domänennamnen framgår inget mer än ett privatnamn. Eller är det kanske bolaget Vocetech, http://www.allabolag.se/5567803050, som skall syssla med telefonitjänster eller möjligen Connect 2ip Ltd UK Filial, http://www.allabolag.se/5164046590 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Försöker dock inte ha så mycket verksamhet i PW längre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
De 5 anställda kan han ju med andra ord förfoga över hur han vill och tilldela dem uppgifter som är knutna till andra bolag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte påstått att jag pratat om det ena eller andra, jag sa att Axentus har de antalet anställda, själv är jag inte anställd. Det är Patrik som antar att det är det ena och utgår från det. Sedan några år så är det Web som tar nya kunder, kunder innan ligger på det andra bolaget.
Förlusten har bara med avskrivningar att göra (vi tog allt med en gång så långt det tilläts). Kan säga att jag tidigare i mitt liv håll på mycket med "drivning" och hade 11 anställda och omsatt totalt via två bolag över 15 miljoner, men det mesta av den verksamheten är nerlagd. Kanske dags att byta namn? ![]() Hursom så ser jag inget i den verksamhet som jag bedriver som skumt eller olagligt utan allt är öppet och ärligt... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|