FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Eller så är fastigheten en sutteräng med berg i baksidan för datahall och havsutsikt för kontoren på framsidan? ![]() Är det inte sådant som räknas som frikyla? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag slåss rätt hårt för att man ska sluta köpa saker bara för att de har supportavtal som lovar mycket och istället se på vad det kostar kontra att ha andra lösningar. Det är t.ex. ren idioti att köpa 4-timmarssupport på servrar om man har många av samma sort, då är det mycket billigare och effektivare att köpa en extra och ha på hyllan och i stället köra med next business day eller liknande. EDIT: Kan tillägga att "fullagring" (sån man bygger själv med hjälp av köpt programvara) med samma grundfunktionalitet som IBM:s XIV kostar en 1/10 i inköp och en 1/50 i årlig licenskostnad. Senast redigerad av Westman den 2011-07-20 klockan 12:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Det låter ju som en riktigt schysst grej. Glöm inte fixa alla miljötillstånd och liknande.
Citat:
ståendes annars. ![]() Citat:
är det som är enklast att visa upp för potentiella kunder. Tekniker kan förstå annat men det är inte dem som bestämmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har jobbat mot både HP och Lenovo och där var det inga som helst problem att ringa och säga "Skiten funkar inte, laga". Sen ville de ha ett gäng loggar, kanske att man startade om skiten. 3h senare kommer det en snubbe med en kartong och fixar biffen. I princip så håller jag med dig om att bygga sin egen lösning kan kännas mer ekonomiskt, men jag tror att man på sikt får kämpa mer med att övertyga potentiella kunder, arbetsgivare etc om att det är en bra idé, än man faktiskt får ut av det. Dålig "bang for the buck" konvertering liksom. Sen finns det ju klara fördelar med att köpa en lösning, hur många DIY system klarar att flytta filer till olika diskar beroende på hur ofta de accessas? Senast redigerad av abergman den 2011-07-21 klockan 08:54 Anledning: Man ska ju skriva klart också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||