FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det står inget om kostnaden för webbhotellet. Ofullständiga eller dolda siffror gör att man får ett antal frågor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jadå, lägger man några minuter i veckan är det inga problem att öka denna inkomst. Delar självklart med mig av tips och idéer till köpare. Det är ingen ensamrätt på lösningen, därav ni ej behöver göra något då underhåll, buggfixar, hosting osv allt ingår. Det är heller ingen kostnad att hyra förutom att de har en del av vinsten och siffrorna jag visar upp är efter att de har tagit sin del av kakan. Senast redigerad av Sexdirekt.se den 2011-07-21 klockan 14:11 Anledning: glömde svara på hela |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eller vill ni jag lägger in kostnader som ert egna bredband? Eller att det kostar några kronor att pengarna kommer från utlandet (en kostnad för det är annan valuta). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du har inget på egna servrar eller ens filerna? Hyr du en färdig lösning och betalar med provision? Vad händer om dom går i konkurs? Då e man helt blåst? Finns det möjlighet att "hämta hem" tjänsten och drifta den själv på ett webhotell man litar på eller har kontroll över? Känns som du ber en betala 60 papp för att gå till en bankomat där man konstadsfritt kan hämta 5-8 per månad men den automaten kan gå sönder eller stängas närs om helst. Jag vill ju att den håller öppet åtminstone så länge att jag fått tillbka mina 60 pengar + ränta under tiden, men självklart en viss vinst för mitt risktagande... Senast redigerad av SEAPelle den 2011-07-21 klockan 14:54 Anledning: stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
SEA: Som jag skrev i första tråden är det White label-lösning med färdigt system. Så ja, andra kan starta liknande sidor och konkurrera med dig.
Men om det är en fördel eller nackdel är svårt att säga. Nackdelen kanske är att de tar kunder, men fördelen är att om någon annan startar en sån sida så kan medlemmarna på denna sida även kommunicera med hans medlemmar. Så även om det, som nu, bara är några tusen medlemmar på min sida så kan de kommunicera med flera hundra tusen svenskar. Det är därför de köper premium ![]() Så det är inte bara nackdelar med "konkurrenter" Well, klart allt kan stängas ner, och det är ett risktagande. Men du är väl företagare? ![]() MEN, de som driver det är stora och utvecklas hela tiden och lär inte försvinna de närmaste 10 åren iaf. Kom även ihop att du äger domänet!!! Jag kan också säga att jag aldrig någonsin varit med om något företag med så bra support. Maila din kontaktperson du blir tilldelad o han svarar inom minuter (!). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Självklart kan inte Sexdirekt.se garantera framtida inkomster eller avsaknad av konkurrenter. Gjorde han det ljög han. Vad är fel med en white label-lösning? Inga som helst tycker jag. Jag genererar en stor procentandel av mina egna inkomster så och har gjort så i tio år. Priset är det heller inget konstigt med. Tycker jag ivf.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Även stora delar av mina inkomster är olika slags whitelabel lösningar. Dessa försäljningstrådar spårar ut ganska rejält, och det börjar låta som att folk vill ha garantier på att få köpessumman tillbaka. Oavsett vilken sida du köper, om det är whitelabel eller en större egenkodat community på egen server, finns det aldrig några garantier som kan säga att inkomsterna förblir desamma tills du fått din köpessumma tillbaka, vill bara förtydliga detta då jag misstänker att inte många här på WN förstått det riktigt. För mig är det glasklart vad sexdirekt försöker sälja här, har kollat igenom det han ska sälja och ser inget konstigt i det. Skulle själv buda, men behöver just nu pengar på annat håll, men enligt mitt tycke är whitelabelinkomster bland det bästa som finns, bara arbeta med att driva in trafik, resten sköts automatiskt. Vill bara tillägga att jag dealat mycket med sexdirekt köpt/bytt/sålt sidor fram och tillbaka och han är en seriös entrepenör att göra affärer med. Lycka till med försäljning!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Helt OK inkomster för en WL men varifrån kommer trafiken? Det handlar knappast om några type-ins och du köper ingen trafik heller (dina kostnader är 0). Min fråga är helt enkelt om du fortsätter skicka samma volym av trafik även efter överlåtelsen? En WL i sig är värdelös, det är trafiken till den som är intressant.
Jag är intresserad av sidan och du får gärna PM’a mig om du inte vill ta det här i forumet… |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Personligen har jag aldrig hört talas om WL sättet förut, så jag tyckte det lät som en ovanligt stor risk jämfört med att drifta själv på egna servrar etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
I morgon, tisdag, är sista dagen att buda.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|