FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag behöver en HDMI till HDMI mini kabel på minst 10 meter. Det måste vara minst category 2, dvs med stöd för 1080p.
Jag har letat med ljus och lykta i över en timme, men kan helt enkelt inte finna det jag söker. Den enda jag kan hitta som ens är i närheten av det jag letar efter är denna: http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=1556 Det framgår inte om det är category 1 eller 2, men priset indikerar att det förmodligen är 1. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
dealextreme ta en titt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Hmmmm....
http://www.sweclockers.com/nyhet/142...or-licensbrott Det där kanske är en bidragande orsak till att jag inte lyckas hitta en enda kabel i hela världen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Om du inte hittar nå så har jag 2st 1,5m 1080p hdmi mini - hdmi
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Gustav:
Du ville ju ha Mini-HDMI. Det är inte samma som Mini-DP som artikeln handlar om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tänk på att kontrollera vilken version som HDMI-kabeln stödjer. Jag köpte en billig HDMI-HDMI som inte fungerade med 1080p.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jo. Som jag skrev i mitt första inlägg så är problemet just att jag inte kan hitta en 10m lång kabel med stöd för 1080p.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Tillverkarna brukar avråda ifrån att använda adapter på kablar längre än 5-8m. Just nu har jag en 800 kr dyr HDMI kabel med adapter som ska klara 1080p och det fungerar inte. Jag får beställa alla tre och se vilken som fungerar bäst. Ett annat alternativ är att dra DVI och ljud separat. Jag har bara lite dåliga erfarenheter av det. Sist jag provade så fick jag det bara att fungera hjälpligt och var tvungen att starta om datorn varje gång jag bytte ljud från dator till TV och tillbaks. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|