FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Arbetskraften kommer aldrig kunna matcha vad arbetsgivarna vill ha exakt. Därför kommer det alltid vara ett gap som måste tillfredsställas för att arbetsgivarna ska få den kompetens de önskar. Citat:
Regleringarna tvingade alltså fram lösningar som tog dem framåt. Men okej, det var väl kanske inte lösningar som tog oss som nation framåt. Kolla på tartareandesires svar ovan angående detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är i branschen, dock som liten aktör!
När jag öppnade var vi fyra i staden som sålde brunvaror. I dag är vi två kvar ((en ny aktör Expert öppnade för ca 1 år sedan) Den senaste i feb 2011 gick Audio video i KK. Så med 10 år på orten är jag en gammal räv.. - Har rökt ut alla....(skämt o sido) Hemligheten med Media Markt är inte att det är billigast på allt, de är billigast på några utvalda produkter och kör sedan på dessa stort med trumman. De få "PREMIUM" märken som de erbjuder som även Vi har, har de samma priser som Vi... - De är inte billigare. Vi kan gärna konkurrera på samma villkor. Men Vi kan inte ta upp kampen på "vanliga" svensson märken som låter sig dumpas. Typ Philips/LG/SAMSUNG mm. Modeller som inte är för denna marknaden osv.... Media Marks styrka ligger i att de har "alla" modeller av ett märke osv.... Många andra "kedjor" erbjuder - "Lock-varor" som sällan finns att finna när man väl besöker butiken, efter annonsen... - Prisgarantier på modeller som har utgått mm. Sedan att Media Markt skulle direkt importera, från Asien tror jag inte mycket på... Självklart om de har "egna" märken som de själva köper OEM. Men de har som policy att köpa via varje lands egna agenturer...( i den mån det går) Sedan har jag för mig att när man ingår samarbete med staten även intygar att man skall bedriva kommersiella företag i vinstintresse. Vilket iofs helt strider att välja att gå back med flint, genom att inte ta betalt för sina varor. Det fri prissättning i Sverige, så visst, men jag tror inte på att bygga upp sin verksamhet på att alltid vara billigast med alla medel... Vi kommer med stor risk även se en till kedja ryka inom kort.. El-gigantens moderbolag går ju risigt, men om det drabbar Sverige får vi se. Som konsument tycker man kanske att det är toppen med låga priser, men efter garantin och varan råkar gå sönder, får vi också se hur försäkringsbolagen värderar det hela... Jag tycker mig se en stigande trend att kunderna numera börjar inse fler saker än priset. - Personlig kontakt - Support - Kunskap Priserna börjar att gå upp av komponent bristen etc så visst kommer vi att märka av vad som händer ute i stora världen. Vi jobbar en del med inbyten och har därför en stor skara av "Stammisar".. Som faktiskt kommer tillbaka för att uppgradera och får att titta/lyssna och klämma på godiset.. Men som sagt var...låt de stora fiskarna slåss så tar vi små spiggen hand om resten... Och faktiska tjänar några kronor då och då... Trevlig helg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|