FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag och brorsan har en blogg på vår site som vi försöker marknadsföra så gott vi kan. Ett av tipsen jag hört är att man ska anmäla sin blogg till feedkataloger. De läser av ens rss och återpublicerar bloggen på sin site.
Frågan är ifall det verkligen är meningsfullt? De siter som hämtat vårt feed återpublicerar artiklarna i sin helhelt, strippar affiliatelänkarna och länkarna tillbaka till vår blogg är nofollow. Grisigt tycker jag. Några länkar borde man få när man låter de använda ens texter, men vad ska man göra liksom? Finns det någon risk för att ens egen site blir straffad för duplicate content av google? Feedkatalogerna har alltid mycket högre auktoritet än ens egna siter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det där beror ju på vilka krav du ställer för att de ska få återpublicera dina texter. Du kan ju inte kräva att de ska göra mer än ni har kommit öeverens om. Me nom du ställer krav i avtalsform så blir det en annan sak.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Riktigt så fungerar inte internet. Det måste ju finnas nån som har en uppfattning av vad som är rimligt att få tillbaka när andra får låna ens content. Några dofollowlänkar med pr >1 tycker jag allt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ptja, vissa feedkataloger är snällare än andra.. du får kika om det finns någon som har dofollow-länkar och använda dig av dessa istället. När jag skrivit ett nytt inlägg brukar jag använda bloggping.com.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|