FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Söker ett program eller en internetapplikation, där jag kan lista diverse hemsidor för att se om ändringar har skett på webbplatsen. Exempel (lista): aftonbladet.se - Uppdaterades senast: Datum/Tid expressen.se - Uppdaterades senast: Datum/Tid wn.se - Uppdaterades senast: Datum/Tid etc. Finns det något sådant verktyg tillgängligt? Tack på förhand! Mvh, Kim Torvanger |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
waybackmachine.org kanske?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska försöka förtydliga.
Det jag menar är hmm... Jag måste hålla kolla på diverse hemsidor för att se om någon information uppdateras för att sedan kunna uppdatera det på min sida. Så istället för att gå igenom alla dessa hundratals sidor manuellt varje månad önskar jag hitta ett program som ger mig infor- mation om vilka sidor det är som har ändrats den senaste månaden som exempel. Då kan jag endast kolla igenom de sidorna men låta de andra vara vilket underlättar jobbet lite. Någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hämta sidornas sitemaps.
Stora sidor som är egenkodade, samt sidor som använder sig utav ett CMS brukar ha <lastmod></lastmod> samt <changefreq></changefreq> som visar senaste gången sidan har uppdaterats och hur ofta man borde kolla om sidan har uppdaterats. Ett enkelt exempel av detta är: <lastmod>2011-07-07T22:29:51+00:00</lastmod> <changefreq>daily</changefreq> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
som innehåller den information jag behöver. Citat:
![]() Tar gärna emot fler förslag! |