FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte direkt relevant till Surftown, men varför använder ni just svenska webbhotell? Finns det någon SEO-fördel för svenska sidor? Finns ju stora amerikanska företag som verkar vara mycket bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Surftown är danskt!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
SEO-fördel med lokalisering enligt vissa SEO-experter, om inte annat så för att få snabbare responstid och svensk support. Även om detta kanske inte är så viktigt när man väljer webbhotell för 10kr/mån...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Man kan jämföra med digitalkameror, upplösningen (bandbredden) är minde viktig än optiken (responstiden). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Flitig postare
|
måste bara lägga mig i den här diskussionen.
Jag har själv inte SurfTown. Men förstår att alla fäller en tår när deras sidor inte kan nås under flera dagar. Men i de fallet när en operatör har fått in vatten i en serverhall så kan jag faktiskt ha förståelse på att de inte tar 8 timmar att få upp alla servrar igen. Sen förstår jag inte varför man väljer att sätta servrarna i en källare (om man nu ska klaga på surftown på något vis) Har man servrar i ett bergrum, och ventil pumpar så ska inte denna typ av katastrof bli lika allvarlig, eller inte drabbad alls. I Sverige byggs de fler o fler hallar runt om i landet. Men många tänker inte så långt som att skydda sig emot hot som man oftast inte tror kommer drabba ens verksamhet. Sen för att blicka in i att byta till vps. + Ja du har en egen server. (Men inget säger att inte den hosten du ligger på skulle få problem förr eller senare) Affärskritiskt. Sätt upp minst 2 -3 separata DNS servrar i helst 2 eller 3 olika hallar. Sätt upp en pound med hardbeat samt lastbalanserade webbservrar, men någon form av Storage som är monterad mot båda (någon form av clusterfs). Samt redundanta mysql-servrar som replikeras på olika platser (olika hallar). Jag tror inte heller att den lösningen jag säger är 100% säker, Dör pound server så blir de även problem där. Men då har du i alla fall försökt att få 100% upptid. Detta är ju lite av vad man får betala lite mera för. Men det är helt klart värt de om man livnär sig helt och hållet på sin hemsida som man har. Och ja de finns ju 100 olika uppsättningar på hur man kan få en stabil server grund. Så ni behöver inte säga att ja pound suger etc, För jag vet mycket väl att de finns en hel del olika sett att sätta upp detta. /ZynX |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ganska overkill om man har 4-5 MFA-sidor. Det är ju alltid en ballansgång mellan pris/säkerhet och man kan helt enkelt inte skydda sig mot allt.
Men det är ju väldigt lätt att vara efterklok och komma med lösningar i eterhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men mail-supporten har funkat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Folk som klagar över att deras MFA-sidor är nere ett dygn på grund av denna händelse har jag svårt att förstå. Tycker Surftown klarat av det hela mycket bra utifrån omständigheterna.
Däremot så är jag mycket kritisk till det uttalande de gjorde genom Twitter där någon som uppenbarligen hade noll koll tilläts skriva följande: Citat:
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |