FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har kikat runt och sökt lite på forumet efter mer information om Affiliate-program inom Rese-branchen men de flesta verkar vara lite äldre trådar eller för specifika länder. Tänkte bara höra med er vad ni har för erfarenheter med de olika affiliates som finns inom resor. Finns det något företag ni skulle vilja rekommendera som fungerar bättre än de andra? Vilka företag ska man akta sig för (uteblivna betalningar, dålig tracking, etc?) Tacksam för all hjälp, är ganska färsk när det gäller just flyg/hotell etc. Mvh, Kimppa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Kimppa,
Hoppas allt är bra. I Affiliator så har vi några rese annonsörer även vissa större som är dolda. Vilket vi behöver se innehållet på sajten som är tänkt alternativt Adwords annonser. Öppna program idagsläget (utan de dolda): Bokasmart.se Hotelreservation.se Hotelspecials.se Meventi.se har ni frågor eller funderingar är ni välkommen att kontakta mig på nedanstående mail. Med vänliga Hälsningar, Tom Blomqvist Publisher Manager Affiliator mail: [email protected] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag lånar tråden
Om man vill bli hotellaffiliate och har en välbesökt site, vilka program är att rekommendera om det är en site för en utländsk stad och en site på flera språk? Jag var i kontakt med booking.com men de har nån tramsig regel att vi bara kan använda sig av deras bannrar i början tills dess att vi kvalificerat oss och kan implementera deras lösning full i vår site. Vill söker med andra ord - Bokningsprogram med olika språk (engelska, tyska, ryska mfl) - Möjlighet att implementera lösningen genom till exempel IFrame där vår header och footer syns och resten är affiliate programmets design Vi har kan jag säga mellan 2000 och 2500 unika per dag och det ökar stadigt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Titusbramble: Jag tror det är just Booking.com och Expedia/Hotels.com som är bäst då. Men jag vet inte om du du kan rikta dig till alla språk med en affiliate-länk till hotels.com.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hej, Vi på Resebokningen.se erbjuder affiliate via Adrecord. Förutom vanliga banners och några sökwidgets har vi även ett api för att hitta billiga resor. Vi kan även kostnadsfritt utveckla lösningar baserade på publisherns behov. Dvs rena mervärden till din sajt. Mvh Jakob Naredi |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|