FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
på min hemsida hjärnskakning.se så har jag några under kategorier som blir -> hjärnskakning.se/hjarnskakning-hos-barn.html för det funkar inte om jag lägger upp dom som hjärnskakning.se/hjärnskakning-hos-barn.html
Jag vill gärna lägga upp sidorna med å ä ö. går det att fixa eller beror det på min host? tack för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är absolut inte den som klagar på folks frågor, men detta är din 8e tråd om just den sidan, är det inte enklare att ställa alla frågor i en och samma istället för att skapa en ny hela tiden?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
jo ja har tänkt det också men den hamnar ju i olika kategorier då och borde ha olika rubriker. plus det här e nästan absolut sista frågan på länge : )
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Ändå lägger du den i fel kategori. Denna ska ligga i sökmotoroptimering.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle undvika åäö i URL:er eftersom det kan bli fel med länkar till siten. Jag vill inte förlora en enda länk för att något publiceringsverktyg inte kan skapa korrekta åäö-länkar.
Även IDN-domäner har fortfarande nackdelar när det kommer till naturliga länkar. Angående många skapade trådar så är mitt tips att du läser igenom dessa guider. Det är många timmars nyttig läsning. http://www.seo-guide.se http://www.sokmotorkonsult.se/sokmotorkonsult/skola http://www.seo.se/sokmotoroptimering_1.asp Senast redigerad av Onpu den 2011-06-16 klockan 11:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
men om jag har en sida som redan från början har å ä ö i domännamnet.
kan jag lika gärna ha en html fil som innehåller å ä ö? för det är ju bättre för mig om någon söker på sölkorv ifall jag har ägigakorvar.se/sölkorv.html än ägigakorvar.se/solkorv ? ifall jag har en hemsida som exempel "glasblåsning.se" är det att föredra med glasblåsning.se/prova_på_glasblåsning.html eller glasblåsning.se/prova_pa_glasblasning.html ?? kan tänka mig att jag förlorar mycket trafik på grund av att skriva a istället för å. men det jag inte vet är hur mycket jag förlorar på att använda å istället för a. är det någon som har testat just detta?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här med url:en är egentligen en åtgärd som har ganska liten betydelse.
Om du har en webbplats som får hundratals naturliga inlänkar varje månad så finns det helt klart mycket att vinna. Vinsten kommer då av att många som länkar använder url:en som ankartext och då finns dina sökord med där snyggt och prydligt. Har du en webbplats som knappt får några naturliga inlänkar är det av ringa betydelse. Det är bra med snygga url:er, men det kommer knappast göra underverk för din ranking på sökbegrepp med konkurrens. Då är det bra innehåll och inlänkar, inlänkar och åter inlänkar som gäller. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|