FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har kört fast, måste vara värmen :-)
Naturvårdsverket är intresserad av en domän jag har (m i l j ö n.s e) Vad kan den vara värd, alltid lika svårt att bedöma vad man skall begära, de har lämnat ett lågt bud om 5.000:- Kul att höra andras synpunkter! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker inte 5.000 lät allt för lågt.. Böjt med miljö-n.. IDN domän. Finns i princip inga end-users.
Kontra på 10? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kontra på 30!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med föregående, Runt 30 är ett vettigt motbud.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blir helt klart imponerad om du får 30 för den!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är ett verk så är inte 30k sjukt stora pengar, de bör kunna hosta upp de om de vill ha domänen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Som tidigare säger så är IDN-domäner svårsålda. Hade jag sålt den så hade jag nog vart väldigt nöjd med mellan 5 och 10 tusen. Senast redigerad av MRDJ den 2011-06-10 klockan 16:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi saljer en hel del namn och jag har inte markt att IDN domaner skulle vara mer svarsalda. Vi har salt manga IDN for signifikant hogre summor an detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Isaks inlägg visar ganska tydligt varför IDN-domäner inte brukar betinga så höga priser. Man utestänger mer eller mindre 6,7 miljarder människor ifrån att på ett enkelt sätt besöka domänen.
Men i det här fallet så är miljon.se knappast något alternativ för Naturvårdsverket. Naturvårdsverket är mer eller mindre den perfekta köparen av domänen. Få torde därför vara villiga att ge dig ett högre bud än Naturvårdsverket. Så be om 30tkr, som redan nämnts i tråden. Men vägrar de betala mer än 5tkr så kan du nog känna dig ganska nöjd med det också. Att miljön inte är värd så mycket framgick ju ganska tydligt av alla möten i Köpenhamn ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla tips, skall noga överväga mitt motbud och återkommer med resultatet!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|