Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

community?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-08, 14:39 #1
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
Nykomling

Standard community?

Jag fick en tanke i morse, man kanske skulle ta o skaffa ett community kopplat till webshopen. Min målgrupp är väldigt specifik så jag tror absolut dom skulle vara intresserade, de flesta har bilddagbok som det är nu.
Är det tokmycket jobb?? För inga pengar kanske? Jag vill ju inte sälja reklam till vad som helst heller för det ska ju inte konkurrera med mig själv.
Kan ju påpeka att jag inte kan något öht om sånt här så jag skulle behöva betala någon att bygga upp hela grejen.
Zodic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-08, 14:58 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Om det inte finns någon interaktivitet alls på sidan så pröva gärna med lite enkla Facebook-grejer först så kan du se om det finns ett intresse innan du lägger ner för mycket tid och pengar.
Oläst 2011-06-08, 15:43 #3
Onpu Onpu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Onpu Onpu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Min känsla är att allt fler företag skippar egna communityn och istället outsourcar det sociala till Facebook. Jag håller med tartareandesire om att det kanske är bäst att testa på Facebook lite innan du drar ågång något eget.

Ha även helt klart för dig vad communityts syfte är, och om det kanske går lika bra att lösa med en Facebook-grupp eller likande.
Onpu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-08, 23:14 #4
Nykomling

Nykomling

Jag har en facebookgrupp med ca 1600 gillare, och en bilddagbok med typ lika många, så det finns ju intresse för mitt företag. Men jag vill inte att det ska vara enbart för mitt företag utan handla om allt möjligt, inte som reklam som ändå facebook är. Jag är helt övertygad om att bli kompis med sina kunder är väldigt bra.
Man kan väl säga att mitt företag har en väldigt specifik grupp där det fattas ett forum, inte som något svenssonföretag där intresset inte egentligen finns i kundkretsen.

Men vad kan det kosta, jag har ingen koll på sånt här utan fick bara idén.. vad kan det kosta att ta fram ett community, utseendet har jag redan kan man säga. Och att driva?? beror självklart på vilken storlek vi snackar men säg 10000 användare ?
Zodic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017