FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sitter med svansen mellan benen sedan jag blev utan mina produkter från alibaba.com.
Har betalat via paypal och detta har nu gått från en tvist till ett krav. Är det någon som har några större erfarenheter av detta? Sedan betalningen får jag inga svar på epost och "butiken" har slutat att existera. Däremot finns en ny uppe med samma produkter och lika som innan, den enda i sitt land, mao. samma kille/tjej. Har mailat denna och "söker" nya produkter och har på så sätt fått fram ip. Tidigare ip och nuvarande matchar sånär som på en siffra. Dock en siffra i grupp 3. Samt att båda adresser finns på samma plats. Alla mail och allt följer samma mönster som tidigare. Bortsätt från att sidan ser seriösare ut denna gång. Företaget har nu valt att byta betalleverantör från paypal till moneybookers. Förmodligen pga. tidigare bedrägerier på paypal. Skulle gärna få fram en epostadress för att kunna spåra yttterligare IP så att Paypal går på min bana och betalar tillbaka mina pengar. Finns det någon som har suttit i samma situation? Eller vara har några bra tips? /Johannes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om paypal inte hjälper dig gå till banken och gör en kortreklamation bara
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
paypal brukar vara rätt snabba på att återbetala pengar och spärra kontot. Vad säger paypal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Paypal har inte sagt något än, väntar på att personen från andra sidan skall säga sitt först. Vilket knappast lär ske, risk finns även precis som ni sa att paypalkontot redan är tomt. Men vi får se. Annars provar vi banken.
Tack för tipsen! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
tryck fort som fan på chargeback knappen inne på paypal om du inte gjort det än, då fryses betalsumman fast tills allt e löst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad för summa är det vi pratar om?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du inte handlat via alibabas escrow?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ztream - Hur menar du? Har Paypal blåst honom eller missbrukat hans kort? Funkar det verkligen, kommer banken godta det?
Jonny - Alibabas Escrow är ganska kostsam om man beställer större mängder. Fast iofs kanske inte lika kostsam som förlusten denna gång.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Paypal är en PSP, banken kommer med största sannolikhet dra tillbaka pengarna som de gör vid kursade flygbolag osv...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|