FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Kör en regel på htaccess vilket gör att mina bilder inte kan visas på några andra sidor än min egen, den byter ut den mot en "varnings bild". Påverkar detta något hos Google (images?) ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan ju riskera att gå miste om eventuell trafik från google images. Fast den trafiken kanske är så liten att du inte ens bryr dig om den. Men jag har en teori:
Om vi tänker att en av dina bilder på en iphone 4 dyker upp på google images, klickar någon på den så vill du att de skall komma till en varnings bild, eller hur? Då kanske dom bara trycker bakåt. På så vis kanske du förlorar en viss trafik. Förstod jag rätt eller? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej.
Jag vill inte att någon ska kunna hotlinka mina bilder och visa den på andra sidor och dra bandbredd. Därför visas den en annan .gif bild som är på några få kb. MEN, jag vill att mina bilder ska dyka upp på google images serach så jag kan få trafik till sidan där. Jag vet inte hur google images fungerar, och undrar om det fungerar. Eller om google inte kommer indexera mina bilder |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|